Nowy telewizor na Mundial?
2010-06-04 10:29
Mistrzostwa świata w piłce nożnej w RPA zaostrzają apetyt na sprzęt RTV. Producenci i sieci handlowe spodziewają się, że dzięki mistrzostwom popyt na telewizory zwiększy się nawet o 25-30 proc. Trend ten potwierdza porównywarka cen Skąpiec.pl, która obserwuje wyraźną tendencję wzrostową w zakresie telewizorów z podświetleniem typu LED oraz odbiorników w technologii 3D.
Przeczytaj także: Ceny telewizorów spadły w I poł. 2010
Użytkownicy serwisu Skąpiec.pl najwyraźniej uznali, że piłkarskie rozgrywki to idealny moment na wymianę telewizora. Porównywarka cen zestawiła popularność telewizorów LED (mierzoną ilością odsłon) w dwóch przedziałach czasowych: 01-18 maj 2010 oraz 01-18 kwiecień br.Z uzyskanych danych wynika, że LED-y odnotowały ponad 19 proc. wzrost oglądalności. Warto dodać, że serwis odwiedzany jest miesięcznie przez ok. 2,3 mln internautów. Znawcy rynku prognozują, że udział tej technologii w rynku telewizorów wyniesie w bieżącym roku od 20 do 40 proc. w zależności od producenta. W 2009 roku był szacowany na około 4–5 proc.
fot. mat. prasowe
Popularność producentów telewizorów LED
Popularność producentów telewizorów LED
fot. mat. prasowe
Popularność poszczególnych rodzajów telewizorów
Popularność poszczególnych rodzajów telewizorów
W o wiele mniejszym stopniu Mundial wpłynął na zainteresowanie telewizorami ciekłokrystalicznymi starszej generacji – widać tu wzrost o niecałe 5 proc. Popularność plazm utrzymuje się zaś na stałym poziomie.
Mundial w 3D
Jako prawdziwy fenomen jawi się natomiast technologia 3D. Tegoroczny Mundial z pewnością przyspieszy popularyzację trzech wymiarów. Bądź co bądź piłkarskie rozgrywki w RPA będą pierwszym turniejem transmitowanym w formacie 3D.
To pobudza apetyt e-konsumentów. Dość powiedzieć, że ilość wyświetleń telewizorów wykorzystujących tę technologię wzrosła na Skąpcu w bieżącym miesiącu ponad trzykrotnie. Należy tu jednak zaznaczyć, że na przełomie kwietnia i maja w serwisie pojawiło się kilka nowych modeli telewizorów zapewniających trójwymiarowy obraz, co w skali prezentowanych łącznie 13 modeli nie pozostało bez wpływu na uzyskany wynik.
Polscy konsumenci chętniej sięgnęliby po nowy odbiornik, gdyby w rozgrywkach wzięła udział polska drużyna. W sytuacji braku awansu raczej nie ma mowy o powtórce zakupowej eksplozji związanej z 2006 (mistrzostwa w Korei). Wówczas mieliśmy jednak do czynienia z zupełnie innym przełomem technologicznym. Wymiana na nowszy model oznaczała wszak pożegnanie się z telewizorem kineskopowym. Dzisiejsza rewolucja każe nam odstawić na półkę kupioną za kilka tysięcy złotych plazmę czy telewizor LCD na rzecz trójwymiaru.
Przeczytaj także:
Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r
![Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r [© pixabay.com] Sprzedaż telewizorów spadła w IV kw. 2022 o 20% r/r](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/telewizory/Sprzedaz-telewizorow-spadla-w-IV-kw-2022-o-20-r-r-250593-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
wymiana telewizora na nowy, wymiana telewizora, zakup telewizora, telewizory, Mistrzostwa Świata