eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeJak promować firmę na social media?

Jak promować firmę na social media?

2010-06-07 13:43

Jak pokazują badania Sysomos, strony fanowskie nie zawsze są tak popularne, jak liczą ich właściciele. W badaniu przyjrzano się 600 tysiącom takich tworów, właśnie na Facebooku i sprawdzono, ilu gromadzą fanów. Okazało się, że 35 proc. z nich miało mniej niż 100, a 77 proc. mniej niż 1000 fanów. Strony, które mogły pochwalić się więcej niż 10 000 sympatyków, stanowiły zaledwie 4 proc., a takich, które zdobyły rzesze fanow, czyli ponad 1 mln osob, było niecale pół procentu.

Przeczytaj także: Firmy bez strategii w social media

Wielkości te dowodzą, że Facebook nie zawsze jest właściwą odpowiedzią na pytanie o najlepsze miejsce do działań marketingowych w social media. Oczywiście nie zawsze wielkość grupy ma znaczenie, ale wiele firm tworzy fan page, mając właśnie nadzieję, że w ten sposób łatwo zbuduje dużą bazę fanów online, z którymi będzie można wchodzić w interakcję.

Co zatem zrobić, żeby nasza strona rzeczywiście angażowała fanów i ostatecznie osiągnęła sukces? Marki, które najlepiej wykorzystują Facebooka, to te, które mają jasno ustaloną strategię oraz przemyślały, dlaczego warto być na Facebooku i kogo chcą zachęcić do interakcji. Takich marek jest bardzo wiele, choćby Audi, Zappos, Wine Library… Na podstawie własnych doświadczeń z pracy na Facebooku (tworzyłem fanowskie strony dla wielu klientów), przekonałem się, że nie każda tematyka fan page się przyjmuje, ale na pewno próbować warto. Udało mi się np. skupić dużą rzeszę aktywnych fanów wokół produktów farmaceutycznych i nawet finansowych…

Sposoby na niewdzięczne branże

Są przykłady, które szczególnie wyraziście pokazują, jak można rozhuśtać biznes dzięki social media i jak angażować fanów, aby osiągnąć sukces na Facebooku.

Firmy ubezpieczeniowe

Trudno na Facebooku promować ubezpieczenia na życie. Toteż firmy tego rodzaju mniej myślą o tym serwisie jako miejscu sprzedaży, za to starają się łączyć ludzi wokół tematów związanych z codziennym życiem i w ten sposób ich angażować.

W firmie State Farm większość agentów ma swoje strony fanowskie. We wpisach publikują informacje bardzo przydatne dla posiadaczy domów i samochodów, rozmaite przypomnienia (np. o terminie składania zeznania podatkowego) i przestrogi. Aby zaznajomić swoich pracowników z Facebookiem, firma zdecydowała się wyszkolić… 17 tys. agentów. Stara się także wykorzystywać Twittera i YouTube do działań, a nawet zrobiła aplikację na iPhone’a.

Liczba fanów stron poszczególnych agentów nie jest duża – od 13 do ok. 400, w zależności od tego, jak są prowadzone, ale trzeba zauważyć, że agenci działają lokalnie, pomagając klientom w swoim okręgu – mogą więc z pewnością mówić o sukcesie.

Siłownie

Jakie jest najczęstsze noworoczne postanowienie? Łatwo zgadnąć – zrzucić zbędne kilogramy… W dotrzymaniu obietnicy mogą pomóc nam na Facebooku sieci siłowni. Na ich stronach mamy często informacje o członkostwie, aktualnych wydarzeniach, lokalizacjach klubów, zdjęcia lokali, historie członków, którzy osiągnęli sukces, często jest też zakładka z prezentem – 7-dniowym darmowym wejściem na siłownię.

Aby określić i móc osiągnąć nasz upragniony cel, mamy dostęp do aplikacji w tym pomagających. Jedna z nich – Motywator – ustawia cel, datę, przypomina, ułatwia poinformowanie o swoim celu znajomych, znajduje mentora z pośród trenerów 24 Hour Fitness i tworzy się w ten sposób plan, którego wprowadzenie w życie, krok po kroku, pozwoli nam wyszczupleć. Dzięki aplikacji można też publikować zdjęcia z różnych faz postępów.

Linie lotnicze

Na Facebooku mają swoje fan page wszyscy więksi zachodni przewoźnicy. Co robią, aby przyciągnąć do siebie jak najwięcej internautów, potencjalnych klientów? Zostając fanem linii lotniczych, można m.in. zyskać specjalne oferty cenowe na loty, oczywiście, gdy zamówimy je przez Facebooka. Możemy mieć też szybszy dostęp do informacji o nowych trasach czy usługach. Linia Southwest umożliwia np. wysłanie wirtualnych prezentów znajomym (pocztówek z miejsc, gdzie latają), American Airlines z kolei ma aplikację umożliwiającą szukanie lotów, podczas których pozwala się na korzystanie na pokładzie samolotu z Wi-Fi.

 

1 2 3

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: