eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeJak promować firmę na social media?

Jak promować firmę na social media?

2010-06-07 13:43

Przeczytaj także: Firmy bez strategii w social media


Facebook pozwala tak kusić

Najczęściej spotykaną formą angażowania fanów, ale także przynoszącą największe korzyści (ogromny wzrost liczby fanów), jest rozdawanie produktów. Poniżej kilka przykładów udanych akcji tego typu.
  • Outback Steakhouse – kawiarnia rozdała pierwszym 500 000 osobom, które deklarowały się jako fani strony, kupon na przekąskę w swojej restauracji. Kupony rozeszły się w kilka dni, a strona ma obecnie ponad 700 tys. aktywnych fanów.
    – Pizzeria Papa John’s – firma ta przy złożeniu zamówienia online za przynajmniej 10 dolarów oferuje średnią pizzę za darmo. W kilka dni pizzerni przybyło 400 tys. fanów.
  • Texas Pete – producent ostrego sosu rozdał na Facebooku 10 tys. butelek swojego produktu. Akcja wywołała tak duże zainteresowanie, że Texas Pete planuje już wprowadzenie kolejnej akcji – chce do każdej butelki dodać kupon, dzięki któremu przy zakupie jednego sosu drugi klient otrzyma gratis.
  • Firma Second Porch – tym razem już nie o rozdawnictwo chodzi – zaoferowała na Facebooku aplikację, dzięki której można zarezerwować sobie dom na wakacje lub dodać swoją posiadłość do listy domów do wynajęcia. Jest ona łatwa w obsłudze, podaje linki do listy domów z lokalizacji, którą sobie wybraliśmy i opinie klientów, a także pozwala słać zaproszenia do znajomych z Facebooka, żeby z tej aplikacji skorzystali. Domów można szukać za pomocą Google maps – wpisujemy region, gdzie chcielibyśmy jechać na wakacje, i pokazują się nam dostępne posiadłości. Dodatkowo można ofertę filtrować, np. określając miejscowość czy liczbę potrzebnych sypialni.Także dodanie swojego domu do listy jest łatwe i nie zajmuje więcej niż 10 minut.
Mimo że na Facebooku fane page firmy Second Porch ma niewielu ponad 1300 fanów, to ważne jest, że zarówno oni, jak i użytkownicy aplikacji przyczyniają się do ciągłego wzrostu liczby zamówień. Biznes tak się spodobał funduszowi inwestycyjnemu Oregon Angel, że wsparł Second Porch kwotą 1 mln dolarów na zwiększenie intensywności działania w sieci, w tym oczywiście na Facebooku.

Doba otwartej komunikacji

W erze social media wymaga się od firm, aby były bardziej przejrzyste i ludzkie. Oczywiście tradycyjne formy reklamy i notki prasowe nadal są wykorzystywane, ale serwisy społecznościowe umożliwiają całkowicie nowe formy komunikacji, właściwie dotychczas firmom nieznane. Nie tyle chodzi w tej komunikacji o angażowanie wielkiej ilości uczestników, co o wykorzystywanie okazji do wypracowania bardziej rzeczywistych i bezpośrednich kontaktów z klientami. Dokładnie przemyślana obecność naszej firmy w social media może nam pomóc wypromować także biznes, który na pierwszy rzut oka wcale nie wydaje się specjalnie „społecznościowy”.

A co się może stać, gdy firma nie znajdzie w swej kulturze organizacyjnej miejsca na social media? Tylko tyle, że jej sytuacja może sie pogorszyć, ponieważ klienci powoli zbudują relacje z konkurencją obecną w społecznościach… Obecnie wygrywa komunikacja otwarta, dialog i przejrzystość, czyli jakość interakcji z klientem, a związek sukcesu firmy z wielkością reklamowego budżetu nie jest już tak oczywisty.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: