Druk kolorowy jest ekonomiczny
2010-06-11 11:58
Przeczytaj także: Koszty drukowania: brak kontroli w firmach
Jak druk w kolorze może pomóc firmom?
Główną zaletą możliwości druku w kolorze, według 34% badanych, jest fakt poprawy czytelności i możliwości przyswojenia dokumentu. Kolejne 30% twierdzi, że wywiera on większy wpływ na czytelnika, dalsze 24% twierdzi, że wygląda bardziej profesjonalnie. Ponad 13% ankietowanych ma poczucie, że przyczynia się on do poprawy rozpoznawalności marki ich firmy.
fot. mat. prasowe
Jakie są główne zastrzeżenia do drukowania w kolorze?
Drukowanie w kolorze budzi też zastrzeżenia. Główną przeszkodą dla wprowadzenia kolorowej floty drukującej lub zakupu dodatkowych drukarek jest fakt, że druk w kolorze jest postrzegany na zasadzie "miło mieć", a nie "musi być". Według badania Ipsos, 39% respondentów uznało, że nie jest on przydatny do pracy. Istnieje również powszechne przekonanie, według 34% badanych, że druk w kolorze jest zbyt kosztowny.
Ograniczony dostęp do kolorowej drukarki „hamuje” także pracowników- 27% ankietowanych twierdzi, że dostęp do sprzętu ogranicza się do niektórych działów lub wybranych pracowników w ramach ich organizacji.
Tak więc, podczas gdy pracownicy są chętni do przejścia na druk w kolorze, konieczna jest edukacja kadry zarządzającej w odniesieniu do oszczędności kosztów, korzyści i wydajności.
Wnioski
Pomimo często pojawiającej się opinii, że druk kolorowy jest droższy niż czarny, badania pokazują, że może pomóc w zmianie przyzwyczajeń związanych z drukowaniem – pracownicy zwracają większą uwagę co i w jakiej ilości drukują, ponieważ są bardziej świadomi kosztów.
Menadżerowie, którzy decydują o dostępie pracowników do kolorowych drukarek, powinni mieć na uwadze, że zniesienie ograniczeń, oraz zapewnienie niezbędnego sprzętu powinny skutkować zmniejszeniem ilości papierowych odpadów oraz bardziej skutecznym i rozważnym podejściem do druku niż dotąd.
Zdaniem wiceprezesa firmy Lexmark, wyniki przeprowadzonych badań wskazują, że drukowanie w kolorze może pomóc firmom przyjąć bardziej efektywne podejście do druku i utrzymać koszty na niskim poziomie, jako że pracownicy biurowi przejawiają znacznie bardziej przemyślane podejście do drukowania w kolorze i są bardziej świadomi jego kosztów.
Przeczytaj także:
Zarządzanie drukiem z Ricoh
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
kontrola kosztów drukowania, zarządzanie drukiem, koszty drukowania, oszczędne drukowanie, kolorowe drukarki, kolorowy druk