Nowy zegarek Billa
2003-01-09 13:42
Nowy zegarek Billa © fot. mat. prasowe
Trudno oprzeć się wrażeniu, że Microsoft zrobił wczoraj podczas Consumer Electronics Show to, czego dzień wcześniej oczekiwano od Apple na otwarciu Macworld Expo. Steve Jobs pokazał dwa notebooki i kilka nowych programów, Bill Gates zaprezentował technologię SPOT, która może odmienić świat elektronicznych gadżetów i sprawić, że do kasy Microsoftu popłynie nowy strumień pieniędzy.
Przeczytaj także: Bez sensacji
SPOT (Smart Personal Object Technology) umożliwia przesyłanie danych do niewielkich urządzeń za pośrednictwem fal radiowych. Małe elektroniczne gadżety nie będą alternatywą dla komputerów (Microsoft nie będzie przecież zabijał kury znoszącej złote jaja), a po prostu nowym sposobem dostępu do informacji. W naszym życiu ma być obecnych coraz więcej ekranów umieszczonych na urządzeniach różnego typu - od stacjonarnych, wyposażonych w duże wyświetlacze, po te najmniejsze, jak np. zegarek. Wszystkie one będą mieć dostęp do bezprzewodowej sieci informacyjnej właśnie dzięki technologii SPOT.fot. mat. prasowe
Nowy zegarek Billa
Oprócz nowego zegarka, Gates pokazał też... magnes na lodówkę wykorzystujący technologię SPOT. Na miniaturowym ekranie wyświetlane mogą być np. wyniki aktualnie rozgrywanych meczów czy numery telefonów restauracji oferujących jedzenie na wynos. Samo urządzenie może kosztować zaledwie 20 USD, jednak i tu będzie potrzebna subskrypcja. Zapewne Microsoft udostępni pakiety obejmujące dostęp do danych dla wielu urządzeń w domu.
To nie koniec innowacji. Jeszcze w tym roku Microsoft chce wprowadzić na rynek odtwarzacze Media2Go, pozwalające nie tylko na słuchanie muzyki, ale też oglądanie filmów i przeglądanie plików graficznych - tym razem na szczęście bez potrzeby wykupowania abonamentu. Standardowy odtwarzacz ma posiadać 4-calowy wyświetlacz LCD i dysk twardy 30GB. Produkcją "przenośnego magnetowidu" zajmą się m.in. Sanyo, Samsung i ViewSonic. Być może pojawią się też wersje z większym ekranem - o przekątnej do 7 cali. Cena urządzenia nie powinna przekroczyć 500 USD.
Microsoft stworzyć też - wykorzystując doświadczenia zgromadzone przy produkcji Xboxa - przenośną konsolę do gier. Choć wydaje się to nieprawdopodobne, ma ona oferować możliwości zbliżone do stacjonarnej konsoli Microsoftu. Dlatego na rynek trafi nie wcześniej niż za 3 lata, być może w terminie zbliżonym do premiery Xboxa 2.
Przeczytaj także:
Wi-Fi w McDonald's
oprac. : 4Press
Więcej na ten temat:
macworld 2003, consumer electronics show, smart personal object technology, spot