eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyHandel w Europie czekają zmiany

Handel w Europie czekają zmiany

2010-06-15 11:38

Jones Lang LaSalle tworzy internetowy raport Retail 2020 poświęcony zmianom jakie czekają rynek nieruchomości handlowych na przestrzeni następnych dziesięciu lat. Opracowanie uwzględnia wszystkie czynniki, które mogą mieć wpływ na rynek nieruchomości handlowych w Europie do 2020 roku w tym aspekty gospodarcze, technologiczne, demograficzne i zmiany kulturowe. Co niesie ze sobą przyszłość i co powinni zrobić główni gracze, aby utrzymać się w czołówce?

Przeczytaj także: Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy

Zmiany będą gwałtowne

- Na przestrzeni kolejnych dziesięciu lat, globalny rynek nieruchomości handlowych będzie przechodzić okres gwałtownych zmian - wyjaśnia Robert Bonwell, dyrektor działu doradztwa ds. sektora handlowego w Europie w Jones Lang LaSalle.

- Zarówno dla właścicieli, najemców jak i sieci handlowych, warunki w najbliższej dekadzie będą cięższe niż przez ostatnie dziesięć lat, lecz dla tych, którzy potrafią szybko się przystosować i podejmować radykalne i trafne decyzje pojawi się dużo nowych możliwości - dodaje.

- W miarę wychodzenia z recesji, handel pozostanie ważnym elementem gospodarki, zapewniającym wzrost gospodarczy, nowe miejsca pracy jak i nowe dynamiczne środowisko dla konsumentów - podkreśla Bonwell. - Przez niniejszy projekt chcemy zaangażować kluczowych graczy z sektora handlowego na całym świecie do dyskusji na temat oczekiwań dot. rynku handlowego w Europie uwzględniając takie kwestie jak zyskujące na ważności dalekowschodnie rynki, ekspansję zagraniczną czy sprzedaż internetową.

Co na Wschodzie?

Eksperci oczekują szczególnie gwałtownych przemian w branży handlowej Rosji i Europy Wschodniej.

- Handel w Rosji, nawet jeśli podąża za tymi samymi globalnymi trendami, zmienia się o wiele szybciej niż jakikolwiek inny rozwinięty rynek - mówi Maxim Karbasnikoff z Jones Lang LaSalle. - Dostarczymy wszystkim uczestnikom rynku narzędzia do głębokich analiz, pozwalających przewidywać i adaptować się do zachodzących zmian. To pozwoli zwiększyć atrakcyjność firm - zarówno dla konsumentów, jak i dla inwestorów.

Polska jest poniekąd w połowie drogi, między Zachodem a Rosją, więc również u nas można spodziewać się zmian głębszych niż w Starej Europie.

Internetowa Gorączka Złota

Część trzecia raportu analizuje obecny paradoks rynkowy: firmy handlowe nie posiadające wcześniejszego doświadczenia wchodzą na rynek i nagle w ciągu paru miesięcy stają się jednymi z najbardziej liczących się graczy na rynku.

Ta część raportu także omawia przyczyny, dla których niektóre z tradycyjnie działających firm handlowych (posiadających sieć sklepów) bardzo powoli przekonują się do sprzedaży internetowej i jakie kroki muszą podjąć, aby zmienić swój model biznesowy i zacząć korzystać z możliwości, które oferuje Internet.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: