Handel w Europie czekają zmiany
2010-06-15 11:38
Przeczytaj także: Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
Zmiany będą gwałtowne- Na przestrzeni kolejnych dziesięciu lat, globalny rynek nieruchomości handlowych będzie przechodzić okres gwałtownych zmian - wyjaśnia Robert Bonwell, dyrektor działu doradztwa ds. sektora handlowego w Europie w Jones Lang LaSalle.
- Zarówno dla właścicieli, najemców jak i sieci handlowych, warunki w najbliższej dekadzie będą cięższe niż przez ostatnie dziesięć lat, lecz dla tych, którzy potrafią szybko się przystosować i podejmować radykalne i trafne decyzje pojawi się dużo nowych możliwości - dodaje.
- W miarę wychodzenia z recesji, handel pozostanie ważnym elementem gospodarki, zapewniającym wzrost gospodarczy, nowe miejsca pracy jak i nowe dynamiczne środowisko dla konsumentów - podkreśla Bonwell. - Przez niniejszy projekt chcemy zaangażować kluczowych graczy z sektora handlowego na całym świecie do dyskusji na temat oczekiwań dot. rynku handlowego w Europie uwzględniając takie kwestie jak zyskujące na ważności dalekowschodnie rynki, ekspansję zagraniczną czy sprzedaż internetową.
Co na Wschodzie?
Eksperci oczekują szczególnie gwałtownych przemian w branży handlowej Rosji i Europy Wschodniej.
- Handel w Rosji, nawet jeśli podąża za tymi samymi globalnymi trendami, zmienia się o wiele szybciej niż jakikolwiek inny rozwinięty rynek - mówi Maxim Karbasnikoff z Jones Lang LaSalle. - Dostarczymy wszystkim uczestnikom rynku narzędzia do głębokich analiz, pozwalających przewidywać i adaptować się do zachodzących zmian. To pozwoli zwiększyć atrakcyjność firm - zarówno dla konsumentów, jak i dla inwestorów.
Polska jest poniekąd w połowie drogi, między Zachodem a Rosją, więc również u nas można spodziewać się zmian głębszych niż w Starej Europie.
Internetowa Gorączka Złota
Część trzecia raportu analizuje obecny paradoks rynkowy: firmy handlowe nie posiadające wcześniejszego doświadczenia wchodzą na rynek i nagle w ciągu paru miesięcy stają się jednymi z najbardziej liczących się graczy na rynku.
Ta część raportu także omawia przyczyny, dla których niektóre z tradycyjnie działających firm handlowych (posiadających sieć sklepów) bardzo powoli przekonują się do sprzedaży internetowej i jakie kroki muszą podjąć, aby zmienić swój model biznesowy i zacząć korzystać z możliwości, które oferuje Internet.
oprac. : Handel-Net.pl