Czy wśród Polaków są dobroczyńcy?
2010-06-18 13:50
Przeczytaj także: Kobiety a działania charytatywne
Co z tą dobroczynnością? – podsumowanie
Wyniki Raportu ECCO – Charytatywność Polaków 2010 pokazują, że zdecydowana większość Polaków podejmowała działania dobroczynne w ciągu ostatniego roku, najczęściej przekazując na cel charytatywny pieniądze. Wśród osób, które nie podjęły działań najczęstszą przyczyną braku zaangażowania jest postrzeganie siebie jako znajdującej się w trudnej sytuacji. Najbardziej atrakcyjnymi formami pomagania innym wydaje się Polakom wrzucanie pieniędzy do puszki, np. w czasie zbiórki ulicznej, przekazywanie 1% swojego podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego i wysyłanie SMS/branie udziału w konkursach audiotele, z których dochód przeznaczany jest na cele charytatywne.
Największą korzyścią z udziału w akcjach charytatywnych jest uczucie satysfakcji, że zrobiło się coś dobrego (taką odpowiedź podało 71% ankietowanych).
Z badania TNS OBOP wynika również, że większość Polaków ma pozytywną opinię o akcjach charytatywnych, które przybierają formę pikników/imprez podczas których każdy może zrobić coś dobrego dla innych.
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowane na zlecenie ECCO w maju 2010 roku na ogólnopolskiej, losowej, reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 15 i więcej lat za pomocą techniki CAPI, czyli wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo w domach respondentów. Badanie jest reprezentatywne i uzyskane wyniki można uogólniać na całą populację osób w wieku 15 i więcej lat. Ankiety zostały przeprowadzone przez ankieterów TNS OBOP w domach wylosowanych do badania respondentów.
Do pobrania:
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl