Strategia brand butler
2010-07-01 11:33
Przeczytaj także: Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
Zdrowie, odżywianie i ćwiczenia
Marki z branży kosmetycznej czy związane ze zdrowiem mają naprawdę duże pole do popisu. Ta tematyka przywiązuje rzesze fanów nawet na wiele lat. Aplikacja The Nicea Sun dba o bezpieczeństwo opalania Brazylijek, sugerując użycie odpowiednich faktorów w danym dniu. Olay for You umożliwia dwustronny dialog z konsultantką pomagającą poprawić kondycję skóry poprzez rekomendacje rodzaju produktów i sposobu ich używania, oczywiście po wcześniejszej analizie stanu cery. Adidas stworzył koncepcyjny sklep Runbase w Tokio. Sklep został wyposażony w prysznice i zamykane szafki, organizuje również tygodniowe warsztaty dla biegaczy oraz różnego rodzaju eventy.
Klienci mają również możliwość zaprojektowania własnych wymarzonych butów do biegania. Inicjatywy o charakterze społecznym połączone z analizą czasu treningu, osiągnięć itp. stworzyły także firmy Nike i New Ballance.
Umiejętności i porady
Umiejętności, wiedza, a także maniery stanowią nowe symbole statusu współczesnego człowieka. Marki, które pomagają zbliżyć się do wysoko wywindowanego poziomu ideału, niewątpliwie mogą czuć się zwycięzcami.
Aplikacja sieci Tesco – Wine Finder umożliwia rozpoznanie rodzaju i jakości wina po etykiecie produktu. Aplikacja służy również rekomendacją, uwzględniając następujące parametry: cena, kraj pochodzenia wina, jak również potrawy, do których wino pasuje.
Smirnoff z kolei doradza dżentelmenom. Skupia się na kwestiach przygotowania klasycznych koktajli, uczy eleganckiego ubierania się i lansuje nowoczesne, męskie fryzury.
Ekologia
Ekologia to trend bardzo modny, powszechnie postrzegany jako szczególnie na czasie. Zatem warto zainwestować w propagowanie zielonej postawy wśród własnych klientów.
Orange Power Pump jest urządzeniem pozwalającym ładować baterie telefonów komórkowych przez wykorzystanie energii własnych stóp. Pompki Orange pozwalają na zasilenie telefonu na 5-minutową rozmowę w zaledwie 60 sekund.
Planet Partners Program firmy HP umożliwia recycling szerokiej gamy zużytych produktów. Co istotne – pochodzących od różnych producentów. W firmowym serwisie online znajdują się szczegółowe instrukcje dotyczące postępowania recyclingowego.
Narzędzia i udogodnienia
Ta kategoria ma wymiar najbardziej praktyczny ze wszystkich, gdyż wiąże się z rozmaitymi aplikacjami, miejscami i sposobami zapewniającymi klientom komfort i rozwiązującymi ich problemy. W pewien sposób łączy się ona z „odkryciami”, ale zasadniczą różnicą jest dostarczanie klientowi czegoś więcej niż jedynie informacji.
W 2007 roku holenderski Rabobank zainstalował na plaży w Scheveningen Rabo Lockers – specjalne szafki na cenne przedmioty, których plażowicze nie chcą zostawiać bez opieki na plaży. Opłata za ich używanie wynosi 3 euro, nie wymagają one klucza ani karty, gdyż są otwierane za pomocą cyfrowego szyfru szyfru.
Firma kurierska FedEx uruchomiła z kolei usługę SenseAware umożliwiającą śledzenie i monitorowanie stanu przesyłki. Małe urządzenie mierzy wszelkie parametry istotne dla przewożonego towaru. Jest umieszczane wewnątrz paczki, co gwarantuje delikatnym zawartościom bezpieczeństwo i jakość transportu.
Nowy trend ma zmienić optykę marketingu – ukierunkowuje go na służenie klientowi i wymusza zastanowienie, czego nasi klienci tak naprawdę oczekują od marki. Jeżeli więc nie ma sensownych możliwości rozszerzenia parametrów produktu, koncepcja brand butler przybywa z odsieczą. A aby stać się lubianym asystentem marki i klienta, należy bezwzględnie spełnić „tylko” kryterium kreatywności.
Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .
Przeczytaj także:
Celebryci a budowanie marki
oprac. : Artur Maciorowski / Marketing w Praktyce
Więcej na ten temat:
brand butler, budowanie świadomości marki, kreowanie marki, budowanie wizerunku marki