Portale pracy a ich funkcjonalność
2010-07-14 00:16
Przeczytaj także: Serwis rekrutacyjny Google Jobs
fot. mat. prasowe
Podsumowanie
W badaniu Jobexpress.pl wzięto pod uwagę najbardziej popularne w polskich portalach pracy funkcjonalności oraz te, które występują tylko w niektórych portalach, ale również przyczyniają się do usprawnienia procesu rekrutacji wśród obu grup docelowych. Mimo że badane funkcjonalności otrzymały zarówno od pracodawców, jak i kandydatów różne oceny punktowe, wszystkie z nich mieszczą się w przedziale od 1,21 do 2,5 punktu. Oznacza to, że w ogólnym ujęciu, różnorodne funkcjonalności portalu pracy, wspierające e-rekrutację zarówno poprzez ułatwianie kontaktu i selekcji, jak i edukację, są dla użytkowników w większym stopniu przydatne niż niepotrzebne.
W przypadku przeważającej liczby funkcjonalności, największa grupa ankietowanych określiła je jako „bardzo przydatne”. W przypadku bardzo niewielu funkcjonalności średnia przekroczyła 2. Dlatego też Jobexpress.pl wnioskuje, że zarówno kandydaci, jak i pracodawcy traktują portale pracy jako istotną pomoc w poszukiwaniu pracy, narzędzie skracające drogę do znalezienia najlepszych ofert i kandydatów, nie zaś tylko prostą tablicę ogłoszeniową.
O badaniu
Na pytania Jobexpress.pl odpowiedziało 654 kandydatów i 95 pracodawców. W badaniu przedstawiono użytkownikom wybrane funkcjonalności portalu pracy, prosząc o ocenę ich przydatności. Skala była czterostopniowa. Funkcjonalność można było określić jako bardzo przydatną (1 punkt), raczej przydatną (2 punkty), mało przydatną (3 punkty) lub w ogólne nieprzydatną (4 punkty). Przypisane wartości punktowe były podstawą do wyciągnięcia średniej - im jest ona niższa, tym bardziej przydatna, zdaniem ankietowanych, jest dana funkcjonalność.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl