Sprzedaż czekolady w Polsce rośnie
2010-07-14 13:59
Mimo zapaści na rynku słodyczy, polscy konsumenci nie rezygnują z kupowania czekolady, pralin i batonów. Wartość sprzedaży tych produktów systematycznie rośnie, a prawdziwe czekoladowe żniwa nadejdą w 2012 r.
Przeczytaj także: Sprzedaż słodyczy w Polsce wzrośnie
Powołując się na szacunki firmy badawczej Euromonitor International, "Rzeczpospolita" podała, że na słodycze czekoladowe wydamy w tym roku niemal 4,9 mld zł, czyli o 300 mln zł więcej niż przed rokiem. Za dwa lata wartość tego segmentu rynku ma wzrosnąć bardziej dynamicznie, do nieco ponad 5,6 mld zł. Podobnie sytuacja będzie się kształtować w odniesieniu do gumy do żucia, przy czym na tym polu zwyżki nie przekroczą 8 procent (do 2012 r.).Wydatki Polaków na wszystkie rodzaje słodyczy w tym roku oscylować mają w okolicach 2,8 mld dolarów (przy obecnym kursie ponad 9 mld zł) i w najbliższych latach wzrosną raczej symbolicznie. Według Euromonitora udział rodzimego rynku w sprzedaży słodkości w całej Europie Wschodniej sięga 15 procent.
Przeczytaj także:
Europa: wydarzenia tygodnia 14/2015
oprac. : Handel-Net.pl
Więcej na ten temat:
sprzedaż czekolady, rynek czekolady, rynek słodyczy, sprzedaż słodyczy w Polsce