25% Polaków internautami
2004-07-30 15:14
24,7% Polaków w wieku 15-75 lat korzysta z Internetu - wynika z badań Net Track, przeprowadzonych w okresie kwiecień-czerwiec 2004 roku przez SMG/KRC Poland Media.
Przeczytaj także: Rośnie liczba internautów
W chwili obecnej proporcje między mężczyznami i kobietami w sieci wyrównują się (52% mężczyzn i 48% kobiet), jednak wśród internautów deklarujących korzystanie z Internetu, od co najmniej 5 lat, większość to mężczyźni (62,9%). Kobiety przeważają wśród osób, które zaczęły korzystać z Internetu w ciągu ostatnich 12 miesięcy (52%).Im dłuższy staż, tym bardziej zaawansowane korzystanie z Internetu i większe zaufanie do wirtualnej przestrzeni. Wśród internautów korzystających z sieci od 5 lat jest największy odsetek biorących udział w aukcjach internetowych, robiących zakupy, czy obsługujących przez Internet rachunek bankowy. I tu prym wiodą mężczyźni, to oni przede wszystkim odwiedzają serwisy aukcyjne (77,4%), kupują (66,2%), poszukują, zamieszczają ogłoszenia (61,9%).
Polacy najczęściej korzystają z Internetu w domu (53,2%), w szkole lub na uczelni (26,3%) i w pracy (24,6%). Nieco mniej, bo po 14,1%, w kawiarni internetowej lub u znajomych.
Codziennie lub prawie codziennie korzysta z Internetu 38,6% internautów, kilka razy w tygodniu 27,3%, raz na tydzień 17,6%, , kilka razy w miesiącu 10,4%, raz na miesiąc 4,2% a rzadziej niż raz na miesiąc 1,9%.
W ciągu ostatniego miesiąca najwięcej spośród badanych odwiedziło portale Onet (74,9%) i Wirtualną Polskę (63,5%). Kolejne miejsca w rankingu zajmują: Interia.pl (45,4%), Google (39,3%), Gadu-Gadu (32,6%), Allegro (21,4%), Idea (19,9%), portal Gazeta (18,5%), Era (14,2%) i portal O2 (12,8%).
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl