Centra handlowe potrzebne w Łodzi
2010-07-22 12:45
W Łodzi jest zapotrzebowanie na nowe centra handlowe - wynika z raportu firmy Ernst & Young, opracowanego na zlecenie łódzkiej spółki Fabryka Biznesu.
Przeczytaj także: Powierzchnie handlowe w Polsce I-III 2010
Wskaźnik nowoczesnej powierzchni handlowej, przypadającej na 1000 mieszkańców wynosi w Łodzi około 650 mkw. i jest o wiele niższy nie tylko w porównaniu np. z Katowicami (ok. 1000 mkw.) i Wrocławiem (830), ale też wieloma mniejszymi miastami, jak Bielsko Biała (900) i Piotrków Trybunalski (670).747-tysięczna Łódź ma około 480 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni handlowej, z czego 360 tys. m kw. przypada na sześć największych centrów: Manufakturę, Galerię Łódzką, Port Łódź, Pasaż Łódzki, Tulipan i M1. Dla porównania: 600-tysięczny Wrocław dysponuje 556 tys. mkw. takiej powierzchni.
W opinii analityków rynku, Łódź - obok Krakowa i Aglomeracji Śląskiej - jest obecnie jednym z najlepszych miejsc na inwestycje komercyjne ze względu na relatywnie niskie nasycenie nowoczesnymi obiektami handlowymi oraz potencjał miasta: trzeciego co do wielkości w Polsce, silnego ośrodka akademickiego z ponad 122 tysiącami studentów, położonego w pobliżu skrzyżowania autostrad A1 i A2.
Na przełomie 2012 i 2013 roku ma zostać oddane do użytku nowoczesne Centrum Handlowo-Biznesowo-Rozrywkowe "Sukcesja". Budowę centrum handlowo-rozrywkowego (45 tys. mkw. GLA) z galerią i multipleksem przy ul. Rzgowskiej, w południowej części miasta, zapowiedziała też Plaza Centers. Trzy małe galerie handlowe mają też powstać na łódzkich osiedlach mieszkaniowych Widzew i Dąbrowa. Budowa Galerii Widzewskiej (1,8 tys. m kw.) już się rozpoczęła, kolejna (ok. 9 tys. mkw.) ma ruszyć jesienią, a trzecia w przyszłym roku.
Przeczytaj także:
Parki handlowe w Polsce - kanibalizacja czy synergia?
oprac. : Handel-Net.pl
Więcej na ten temat:
centra handlowe, sklepy wielkopowierzchniowe, rynek powierzchni handlowych, obiekty handlowe