eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetWyszukiwarka osób 123people po polsku

Wyszukiwarka osób 123people po polsku

2010-08-04 10:58

Przeczytaj także: Wyszukiwarki internetowe: Yahoo! z największym wzrostem


Jak internauci używają 123people na świecie?

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez 123people w 2009 roku, wyszukiwarka jest przede wszystkim używana do odnajdywania informacji o partnerach biznesowych (20,8%), znajomych (18,4%) oraz przyjaciołach (15,6%). Blisko 11% użytkowników regularnie monitoruje informacje o sobie samych, 5% szuka wiadomości o celebrytach, 1,3 % o politykach, a prawie 2% Internautów sprawdza za pomocą 123people swoich małżonków.

Model biznesowy 123people

123people to usługa wyszukiwania osób o charakterze bezpłatnym, dlatego kluczowe dla monetyzacji serwisu było znalezienie sposobu generowania dochodu, który nie byłby związany z restrykcjami dla użytkowników. Z tego powodu firma opracowała strategię nazwaną „33 – 1/3 – Long Play” polegającą na czerpaniu dochodu z trzech źródeł: reklamy display, umów z partnerami oraz sprzedaży pakietów Premium.

Long Play polega na dywersyfikacji przychodów i zwiększaniu szans na sukces finansowy na zróżnicowanych rynkach. 123people działa jednocześnie w 12 różnych krajach – w każdym z nich specyfika użytkownika jest inna. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych użytkownicy chętnie płacą za przywileje w Internecie, dlatego sprzedaż pakietów Premium jest bardziej dochodowa, niż np. we Włoszech. Te różnice sprawiają, że konieczne było wypracowanie elastycznego modelu, który mógłby w łatwy sposób dopasowywać się do rynków lokalnych i przynosić zyski. Jednocześnie założeniem biznesowym przyjętym przez 123people jest dążenie do zachowania równowagi między źródłami dochodów tak, aby każde z nich stanowiło około 1/3 całości przychodów firmy.

Dzięki sukcesowi strategii 33-1/3, 123people monetyzuje swoją usługę prawie od początku istnienia serwisu, generując przychody umożliwiające inwestowanie w rozwój firmy na nowych rynkach. Wzrost liczby użytkowników to średnio 100% w skali 6 miesięcy – w czerwcu 2009 serwis odwiedzało 15 milionów unikalnych użytkowników, w grudniu tego samego roku już 35 milionów.

„W e-biznesie należy unikać okresów, w których kontent udostępniany jest bezpłatnie”, przekonuje Russell E. Perry. „ Przygotowanie dobrego produktu kosztuje i świadomi użytkownicy Internetu doskonale to rozumieją. Genialny pomysł na start up w Internecie jest genialny tylko wówczas, kiedy towarzyszy mu konkretne rozwiązanie biznesowe, dopasowane do jego specyfiki oraz charakteru grupy docelowej”, dodaje.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: