Wyszukiwarka osób 123people po polsku
2010-08-04 10:58
Przeczytaj także: Wyszukiwarki internetowe: Yahoo! z największym wzrostem
Jak internauci używają 123people na świecie?
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez 123people w 2009 roku, wyszukiwarka jest przede wszystkim używana do odnajdywania informacji o partnerach biznesowych (20,8%), znajomych (18,4%) oraz przyjaciołach (15,6%). Blisko 11% użytkowników regularnie monitoruje informacje o sobie samych, 5% szuka wiadomości o celebrytach, 1,3 % o politykach, a prawie 2% Internautów sprawdza za pomocą 123people swoich małżonków.
Model biznesowy 123people
123people to usługa wyszukiwania osób o charakterze bezpłatnym, dlatego kluczowe dla monetyzacji serwisu było znalezienie sposobu generowania dochodu, który nie byłby związany z restrykcjami dla użytkowników. Z tego powodu firma opracowała strategię nazwaną „33 – 1/3 – Long Play” polegającą na czerpaniu dochodu z trzech źródeł: reklamy display, umów z partnerami oraz sprzedaży pakietów Premium.
Long Play polega na dywersyfikacji przychodów i zwiększaniu szans na sukces finansowy na zróżnicowanych rynkach. 123people działa jednocześnie w 12 różnych krajach – w każdym z nich specyfika użytkownika jest inna. Przykładowo w Stanach Zjednoczonych użytkownicy chętnie płacą za przywileje w Internecie, dlatego sprzedaż pakietów Premium jest bardziej dochodowa, niż np. we Włoszech. Te różnice sprawiają, że konieczne było wypracowanie elastycznego modelu, który mógłby w łatwy sposób dopasowywać się do rynków lokalnych i przynosić zyski. Jednocześnie założeniem biznesowym przyjętym przez 123people jest dążenie do zachowania równowagi między źródłami dochodów tak, aby każde z nich stanowiło około 1/3 całości przychodów firmy.
Dzięki sukcesowi strategii 33-1/3, 123people monetyzuje swoją usługę prawie od początku istnienia serwisu, generując przychody umożliwiające inwestowanie w rozwój firmy na nowych rynkach. Wzrost liczby użytkowników to średnio 100% w skali 6 miesięcy – w czerwcu 2009 serwis odwiedzało 15 milionów unikalnych użytkowników, w grudniu tego samego roku już 35 milionów.
„W e-biznesie należy unikać okresów, w których kontent udostępniany jest bezpłatnie”, przekonuje Russell E. Perry. „ Przygotowanie dobrego produktu kosztuje i świadomi użytkownicy Internetu doskonale to rozumieją. Genialny pomysł na start up w Internecie jest genialny tylko wówczas, kiedy towarzyszy mu konkretne rozwiązanie biznesowe, dopasowane do jego specyfiki oraz charakteru grupy docelowej”, dodaje.
Przeczytaj także:
Co musisz wiedzieć o wyszukiwarkach
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
wyszukiwarki, wyszukiwarki internetowe, wyszukiwanie informacji, wyszukiwarka osób, 123people