Sieci handlowe a preferencje konsumenta
2010-08-08 00:01
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food
Jak wynika z raportu „Wizerunek sieci handlowych”, przygotowanego przez firmę On Board PR Ecco Network na podstawie badań opinii publicznej przeprowadzonych przez PBS DGA, niemal 57% osób uważa Biedronkę za sklep godny polecenia. W tym, ponad 62% stanowią osoby deklarujące, że w gospodarstwie domowym najczęściej dokonują zakupów. Na drugim miejscu plasuje się Tesco. Poleca go prawie połowa badanych, jednak marka ta wskazywana była najczęściej wśród respondentów poniżej 40 roku życia. Mieszkańcy największych miast polecają również takie sklepy jak: Lidl (33%), Carrefour (29%) oraz Real (28%).fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Wyniki tego samego raportu pokazują, że badani, podobnie jak w 2006 roku, uznają jakość produktów za najważniejszą cechę sieci handlowych. Twierdzi tak prawie połowa respondentów (49%). Częściej niż osoby na ogół zajmujące się zakupami w gospodarstwie domowym, jakość wskazywali Ci badani, którzy zwykle zakupów nie robią. Na tę cechę, rozumianą dość szeroko jako jakość produktów, obsługi etc. wskazywały również osoby młode (60% osób w wieku 18-24 lata). Ważnymi cechami sieci handlowych, jak zadeklarowali badani, są również uczciwość i rzetelność (wskazane przez 31% osób), fachowość i kompetencja (27%) oraz nowoczesność i pomysłowość (23%).
Do pobrania:
Raport „Wizerunek sieci handlowych” jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Tym razem przedmiotem badania były opinie Polaków na temat sieci handlowych. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc organizacjom oraz przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl