Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce
2010-08-23 13:44
Hipermarkety i supermarkety © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
Na drugie miejsce (po wcześniejszym spadku na trzecią pozycję) powróciła Biedronka (79,60 pkt.). Atuty tej sieci znane są większości Polaków, lecz podkreślić należy doskonałą politykę w zakresie marek własnych, które to produkty zyskują coraz szersze uznanie ze strony polskich konsumentów. Firma wykazuje dużą troskę o jakość tych produktów, nazywa je ładnie po polsku i eksponuje wytwarzanie przez renomowanych producentów.fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych (pierwsze 10 miejsc)
Na trzecim miejscu w łącznym rankingu znajduje się sieć hipermarketów Carrefour (79,39 pkt.), która spadła z pozycji drugiej. Sądząc po działaniach rynkowych, firma ta bardziej skupiła się na porządkowaniu sieci supermarketów i sklepów osiedlowych, a hipermarkety przejściowo znalazły się na drugim planie.
fot. mat. prasowe
Dyskonty, sklepy convenience oraz sklepy MSD
Nowością w sierpniowym wydaniu rankingu jest prezentacja sieci detalicznych z podziałem na poszczególne formaty handlu detalicznego. Pozwala to uzyskać bardziej przejrzyste zestawienie pozycji i ocen określonych sieci handlowych w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami prezentującymi podobną koncepcję działalności handlowej. Ta forma prezentacji poszczególnych sieci handlowych nie stoi jednak w sprzeczności z ogólną ideą Rankingu, jaką jest porównywalność ocen wszystkich sieciowych sklepów działających na polskim rynku, łącznie z zestawieniem małych sklepów osiedlowych obok dużych hipermarketów. Podmioty te konkurują bowiem bezpośrednio ze sobą o względy polskich klientów, bez podziału na „kategorie wagowe”, a mali operatorzy nie mają żadnego handicapu.
fot. mat. prasowe
Hipermarkety i supermarkety
W sierpniowym wydaniu Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych debiutuje sieć Top Market należąca do Polskiej Grupy Supermarketów Sp. z o.o.. Uwzględniony został również nowy podział sklepów sieci Carrefour na: Carrefour Market składającą się z własnych supermarketów i Carrefour Express, w której skład wchodzą franczyzowe sklepy osiedlowe. Stąd po raz pierwszy w rankingu pojawia się sieć Carrefour Market.
oprac. : eGospodarka.pl