Firmy energetyczne i chemiczne a wartości korporacyjne
2010-08-24 00:10
Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm światowych © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polskie firmy medyczne a wartości korporacyjne
Zaledwie 26% podmiotów z rodzimym kapitałem posiada własny zbiór wartości. Tymczasem dane przedstawione w raporcie dowodzą, że w skali międzynarodowej aż 81,8% firm z sektora energetyczno - chemicznego wykorzystuje swój wewnętrzny system wartości jako jeden z najważniejszych instrumentów zarządzania.„System wartości, którym kieruje się firma, a przede wszystkim jej pracownicy powoduje zwiększenie wiarygodności oferowanych usług a tym samym jest gwarantem sukcesu w świecie rozwijającej się konkurencji. Dlatego firmy powinny mieć świadomość, że wykorzystanie wartości w procesie zarządzania jest kluczem do biznesowego zwycięstwa”, podkreśla Edyta Kwapich z On Board PR Ecco Network.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze wartości korporacyjne dla firm światowych
Cenne dla polskich firm wartości w przeważającej części należą do trzech kategorii rodzin: Professional (25%) - odzwierciedlają kulturę handlową firmy oraz jej stosunek do rynku i konkurencji, Societal (25%) - określają stosunek do otoczenia, postawę wobec środowiska, w którym funkcjonuje firma oraz Behavioural (22%) - odnoszą się do sposobu działania przedsiębiorstwa, pracowników.
fot. mat. prasowe
10 najważniejszych wartości - Polska i świat
Informacje o badaniu
Raport „Corporate Values Index 2009” to podsumowanie projektu badawczego prowadzonego w ciągu ubiegłego roku w 11 krajach świata, m.in. w: Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Holandii, Austrii, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Indiach, USA i na Ukrainie. Badanie objęło przedsiębiorstwa różnej wielkości z 14 branż. Projekt zrealizowały firmy doradztwa PR tworzące międzynarodową sieć ECCO Network, reprezentowaną w Polsce przez On Board PR. Polska edycja ogólnego raportu została przygotowana pod patronatem PKPP Lewiatan. Celem badania było znalezienie odpowiedzi na pytania o skalę zastosowania przez biznes wartości jako koncepcji planowania strategii zarządzania i marketingu. Ideą raportu jest też przedstawienie różnic między systemami wartości określanymi przez firmy działające w różnych krajach, w różnych branżach, przez przedsiębiorstwa różnej wielkości. Raport dotyczący rynku energetyczno - chemicznego objęty patronatem: Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej, Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska oraz Polska Organizacja Gazu Płynnego.
Do pobrania:
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl