Za drogie tablety
2004-08-12 13:12
Wysoka cena tabletów sprawia, że urządzenia te wciąż znajdują na rynku niewielu nabywców. Według dystrybutorów, dobrym pomysłem na zwiększenie sprzedaży tabletów jest obniżenie cen oraz wypuszczenia lepszego oprogramowania.
Przeczytaj także: Acer: tablet PC z nagrywarką i Wireless LAN
Stosunek liczby sprzedanych tabletów w porównaniu do standardowych notebooków wynosi przeszło 1:100 i nie widać perspektyw na jego zmniejszenie. Jak podała firma Canalys, w drugim kwartale 2004r. sprzedano 3,6 mln sztuk notebooków i zaledwie niecałe 35 tys. tabletów. „Na rynku widoczny jest zwiększony popyt na przenośne urządzenia elektroniczne. Zaobserwowaliśmy taki trend w segmencie notebooków, telefonów komórkowych i inteligentnych telefonów. Niestety, tablety nie załapały się na tą falę wzrostową, szczególnie poza obszarem Stanów Zjednoczonych, gdzie wymagania klientów – np. dotyczące rozpoznawania mowy czy aplikacji związanych z informacjami charakterystycznymi dla danego kraju- są dużo bardziej zróżnicowane” – powiedział Mike Welch, wice prezes Canalys.Według danych firmy analitycznej, prawie dwie piąte dystrybutorów jest przekonanych, że obniżenie cen tabletów spowoduje znaczącą zmianę w sprzedaży tabletów. Część ze sprzedawców domaga się także wprowadzenia bardziej specjalizowanych dla tabletów aplikacji. Jedynie 12% resellerów uważa, że tablety są z góry skazane na porażkę.
Według firmy Canalys w drugim kwartale tego roku liderem na rynku tabletów zostało HP, choć jego udział na rynku zmalał w stosunku do wyników z roku ubiegłego. Natomiast swoją pozycję poprawiły m.in. firmy Acer, Fujitsu Siemens i Toshiba.
Przeczytaj także:
Acer Chromebook R11 z czterema trybami pracy
oprac. : Joanna Gacka / 4Press