Pokolenie Y stawia na rozwój zawodowy
2010-09-01 09:35
Przeczytaj także: Warunki pracy a jej wydajność
Pieniądze mają znaczenie
Badanie wskazuje, że pokolenie Y zwraca szczególną uwagę na kwestie wynagrodzenia, dlatego tak duże znaczenie ma konkurencyjność oferowanych pakietów. Najważniejsze są takie elementy jak wysokość pensji, równowaga w godzeniu pracy zawodowej z życiem prywatnym, ale także możliwość zatrudnienia w firmie, która podziela wartości tak samo ważne dla pracowników.
Zdobyć doświadczenie
Możliwość zdobycia doświadczenia zarówno pracodawcy, jak i przedstawiciele pokolenia Y postrzegają jako kluczowy czynnik dla profesjonalnego rozwoju w dziedzinie finansów. Wyniki badania wskazują, że naukę w praktyce nadal uważają za najważniejszą, jednak mniej nacisku niż mogło się wydawać wcześniej kładą na szkolenia e-learningowe. Organizacje stoją więc przed koniecznością poszerzenia możliwości nauki dla skuteczniejszego zaangażowania młodych specjalistów.
Bądź atrakcyjny, bądź inny
By być atrakcyjnym pracodawcą, w ofertach pracy kierowanych do pokolenia Y firmy powinny stawiać na pierwszym miejscu możliwość rozwoju zawodowego. W przeciwieństwie do powszechnie panującej opinii, raport ACCA i Mercer pokazał, że pokolenie Y wysoko ceni sobie bezpieczeństwo pracy, ale jest gotowe do odejścia, jeśli obietnice rozwoju kariery nie będą realizowane.
"Firmy będą coraz bardziej inwestowały w kapitał ludzki, który już teraz staje się głównym źródłem przewagi konkurencyjnej. Jego wartość będzie kształtowana zarówno przez ludzi, jak i idee oraz marki organizacji. Pracodawcy będą musieli oferować kreatywne ścieżki rozwoju kariery, by móc korzystać z talentów i dzięki nim budować wartość kapitału ludzkiego", konkluduje Chris Johnson.
„Raport dowodzi że, pokolenie Y jest pokoleniem o ponadprzeciętnym poczuciu własnej wartości i pewności siebie, które ceni sobie bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia, ale nie obawia się zmiany pracodawcy w przypadku niezadowolenia z warunków rozwoju osobistego i wynagrodzenia. ACCA i Mercer uważają jednak, że może ono także zaoferować wiele niewykorzystywanych do tej pory umiejętności, wystarczy tylko dać jego przedstawicielom szanse rozwoju na odpowiednich stanowiskach”, dodaje Jamie Lyon z ACCA.
Informacje o badaniu
W badaniu „Pokolenie Y: Świadomość potencjału” wzięło udział ponad 3200 respondentów (studentów i członków ACCA, urodzonych po 1980 r., pracujących – w przeciągu ostatnich 12 miesięcy - w finansach lub na stanowiskach związanych z księgowością) ze 122 krajów na całym świecie. Dodatkowo pytania skierowano także do największych światowych organizacji (m. in. RSM Tenon, Santander, UK Government finance Profession, Pannell Kerr Forster, Hays, Aviva, KPMG, Unilever i UK National Health Service) w celu uzyskania szerszego spojrzenia na zagadnienie efektywnego zarządzania tą grupą pracowników.
![Spada motywacja pracowników [© Scanrail - Fotolia.com] Spada motywacja pracowników](https://s3.egospodarka.pl/grafika/motywowanie-pracownikow/Spada-motywacja-pracownikow-apURW9.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl