Port lotniczy we Wrocławiu: trwa budowa terminalu
2010-09-03 10:14
To już rok od rozpoczęcia budowy nowego terminalu Portu Lotniczego Wrocław i rok do jej zakończenia. Od wkopania symbolicznej łopaty 31 sierpnia 2009 r. do 31 sierpnia 2010 r. zbudowano całą konstrukcję stalową i żelbetową obiektu. Bryła nowego terminalu lotniczego we Wrocławiu jest gotowa.
Przeczytaj także: Nowy terminal w Szczecinie
Falujący dach obiektu o powierzchni większej niż dwa boiska piłkarskie jest pokrywany blachą, za miesiąc budowa dachu zakończy się. Jednocześnie wykonawca – polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief – pokrywa szkłem fasady terminalu. Te prace są wykonane w 30%. Na placu budowy nowego terminalu zatrudnionych jest ok. 700 osób. W szczytowych momentach przy stawianiu obiektu pracuje jednocześnie nawet 400 ludzi. Terminal ma być oddany do użytku jesienią 2011 roku, na prawie rok przed Mistrzostwami w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 TM.Zaawansowanie prac
- KONSTRUKCJA ŻELBETOWA: zakończona.
- DACH: konstrukcja stalowa – zakończona; krycie pierwszą warstwą blachy - ukończono w 95%. W październiku zakończy się budowa dachu o powierzchni 19 tys. m2.
- FASADA: konstrukcja stalowa – zakończona; szklenie fasady zewnętrznej - ukończono w 30%.
- INSTALACJE: pokrywanie siecią instalacji, w tym wentylacji, elektryki, teletechniki i technologii - ukończono w 60%.
- INFRASTRUKTURA ZEWNĘTRZNA: budowa parkingów i dróg dojazdowych do terminala - ukończono w 65%.
Co zostało zrobione w poszczególnych miesiącach?
- WRZESIEŃ 2009 r. - wytyczenie placu budowy, rozpoczęcie prac ziemnych oraz wykop pod fundament nowego terminalu.
- PAŹDZIERNIK 2009 r. - wylewanie fundamentu pod terminal oraz uszczelnianie i stabilizacja obiektu przy wykorzystaniu 28 tys. m3 betonu.
- LISTOPAD 2009 r. - stawianie ścian i słupów na poziomie –1 o powierzchni 12,5 tys. mkw.
- STYCZEŃ 2010 r. - wylewanie stropu nad poziom –1; zakończenie prac ziemnych pod budynkiem nowego terminalu.
- LUTY 2010 r. - budowa pieszego przejścia podziemnego. Rozpoczęcie prac nad powierzchnią ziemi - stawianie ścian i słupów na poziomie +1.
- MARZEC 2010 r. - budowa sięga już drugiego piętra; rozpoczynają się prace przy budowie parkingu i drogach dojazdowych.
- KWIECIEŃ 2010 r. - za pomocą olbrzymich dźwigów montowane są dźwigary – pierwsze elementy dachu; kończy się stawianie konstrukcji żelbetowej i rozpoczynają prace nad konstrukcją stalową.
- MAJ 2010 r. - trwają prace przy montażu konstrukcji stalowej, zakładana jest również instalacja wewnątrz terminalu oraz montowane pierwsze stalowe słupy podtrzymujące dach.
- CZERWIEC 2010 r. - powstaje pierwsza warstwa dachu, który będzie miał powierzchnię 19 tys. m kw. – to więcej niż dwa boiska piłkarskie.
- SIERPIEŃ 2010 r. - zakończenie prac przy konstrukcji stalowej; w nowym terminalu pojawiają się też pierwsze szklane części fasad oraz świetlików na dachu.
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Największe lotniska świata stawiają na samoobsługę
![Największe lotniska świata stawiają na samoobsługę [© Scanrail - Fotolia.com] Największe lotniska świata stawiają na samoobsługę](https://s3.egospodarka.pl/grafika/najwieksze-lotniska-swiata/Najwieksze-lotniska-swiata-stawiaja-na-samoobsluge-apURW9.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
lotniska, inwestycje budowlane, porty lotnicze, rozwój lotnisk, Port Lotniczy Wrocław, terminal we Wrocławiu