Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
2010-09-06 12:30
Stosunek Polaków do reklam © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes
fot. mat. prasowe
Stosunek Polaków do reklam
fot. mat. prasowe
Pozareklamowe źródła informacji dot. produktów
Serwis poznajomości.pl uważa, że wyniki te pozwalają wyciągnąć wniosek, iż pewna formuła reklamy konwencjonalnej powoli się kończy. Koniecznym jest poszukiwanie nowych form pozyskania klienta. Form, które będą mogły się poszczycić się opinią wiarygodnych i które nie będą irytować polskich konsumentów.
Aby znaleźć alternatywne sposoby promocji produktów, warto wiedzieć, skąd konsumenci czerpią swoją wiedzę o produktach, które zamierzają kupić. Według przeprowadzonego badania, najważniejszym źródłem informacji o produktach i usługach jest opinia znajomego (63%). 61% z badanych czyta dodatkowo wypowiedzi na forach internetowych, a 57% - pyta się rodziny. Najrzadziej wybierane odpowiedzi to artykuł w gazecie oraz wypowiedź eksperta.
fot. mat. prasowe
Wpływ poszczególnych źródeł informacji o produktach na decyzje zakupowe
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl