Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
2010-09-06 12:30
Przeczytaj także: Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes
fot. mat. prasowe
Wiarygodność poszczególnych źródeł informacji o produktach
Wiarygodność poszczególnych źródeł informacji o produktach
A jak się ma poszukiwanie źródeł informacji o produktach względem ich skuteczności? Badanie pokazuje, że największy wpływ na decyzje zakupowe Internautów mają przede wszystkich opinia znajomego lub grupy znajomych, dalej członka rodziny. Znacznie gorzej pod tym względem wypadają już fora internetowe. Reklama zajmuje ostatnie, 9. miejsce.
fot. mat. prasowe
Co ma większy wpływ decyzję zakupową?
Co ma większy wpływ decyzję zakupową?
Podsumowując, Polacy nie lubią reklamy, mają też świadomość, że kupując, ponoszą jej koszty, z których woleliby zrezygnować. Przyznają również, że to nie reklama, ale przede wszystkim opinia znajomych i rodziny ma największy wpływ na ich decyzje zakupowe.
O badaniu
Badanie przeprowadzono w dniach od 17 do 18 sierpnia 2009 roku za pośrednictwem internetu. Próba badawcza liczyła 1002 osoby, a jej dobór miał charakter warstwowo-kwotowy, co pozwoliło zachować jej reprezentatywność dla populacji Internautów w Polsce.

1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl