Mobilna reklama WP
2004-08-19 10:22
Przeczytaj także: Kampania wizerunkowa WP
Reklama może być adresowana do ściśle określonej grupy docelowej. Portal targetuje przekaz według płci, wieku, miejsca zamieszkania, zawodu, wykształcenia, czy zainteresowań.Reklama może trafić do półtora miliona posiadaczy aparatów komórkowych, którzy zgodzili się na udostępnianie swoich numerów telefonów komórkowych dla celów marketingowych. Koszt jednego sms-a to niecałe 50 groszy brutto.
Podane przez Internautów numery są na bieżąco weryfikowane i aktualizowane, gdyż większość użytkowników bierze czynny udział w licznych konkursach organizowanych przez WP, korzysta z płatnych usług, czy dokonuje zakupów za pośrednictwem portalu.
W przesłanej informacji prasowej przedstawiciele WP powołują się na wyniki badania przedstawione przez Gazetę Wyborczą - brytyjska firma Enpocket, zajmująca się m.in. marketingiem i technologiami mobilnymi zanalizowała wraz ze spółką badawczą ICM efekty i zachowania adresatów ponad 200 reklamowych kampanii SMS-owych. Badaniem objęto ponad 5,2 tys. osób (wszyscy adresaci kampanii godzili się wcześniej na otrzymywanie promocyjnych wiadomości).
Okazało się, że w 94 proc. przypadków SMS był czytany przez adresata, a niemal co czwarta osoba pokazywała lub przesyłała wiadomość dalej znajomemu. Średnio 15 proc. odbiorców reagowało na przekaz - bądź to wysyłając odpowiedź, bądź odwiedzając wskazaną witrynę internetową, bądź kupując reklamowany produkt (w najskuteczniejszych kampaniach wskaźnik tego rodzaju pozytywnych reakcji dochodził nawet do 46 proc.).
![Już nie SMS, tylko RCS. Nowy standard zawładnie rynkiem? [© Freepik] Już nie SMS, tylko RCS. Nowy standard zawładnie rynkiem?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/SMS/Juz-nie-SMS-tylko-RCS-Nowy-standard-zawladnie-rynkiem-265431-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl