eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeZakupy grupowe: trzecia fala Internetu

Zakupy grupowe: trzecia fala Internetu

2010-09-10 11:32

Przeczytaj także: Zakupy grupowe po 4 latach - usługi turystyczne


W grupie taniej

Co proponują portale zakupów grupowych i dlaczego taka oferta cieszy się powodzeniem? Zazwyczaj są to usługi ze świata rozrywki – restauracje, bary, kina, teatry, gabinety spa, zabiegi upiększające, paintball, golf oraz wiele innych ofert luksusowych i konsumpcyjnych. Citydeal.pl/Groupon.pl proponuje zniżki na poziomie 50 – 70 proc. Oferta zmienia się codziennie. Bardzo istotne jest to, że rejestracja w serwisie jest darmowa – internauci nic nie płacą za korzystanie z serwisu i oferowanych zniżek. Podają tylko adres mailowy, na który otrzymują kolejne powiadomienia o nowościach. Zainteresowani ofertą dnia korzystają, płacąc kartą kredytową lub poprzez system paypall. Drukują bon i mają czas nawet do sześciu miesięcy na jego wykorzystanie. Cała transakcja odbywa się online. Szybko, wygodnie i tanio. Użytkownikami serwisu są głównie ludzie młodzi, ambitni, świadomi, polujący na okazje, zwani smart shopperami.

Aby oferta dnia była możliwa do zrealizowania, potrzebna jest minimalna grupa około 10 – 20 osób. Dlatego leży w interesie użytkowników serwisu, aby dzielić się informacjami o ofertach ze znajomymi. Tysiące osób czytają, polecają i dyskutują ofertę, wykorzystując do tego powszechne kanały internetowe: komunikatory, e-maila, Facebook, Naszą-Klasę, jak i te bardziej tradycyjne, jak rozmowę przy porannej kawie w pracy czy przez telefon. Groupon.pl dodatkowo motywuje swoich użytkowników do polecania oferty dnia. Namównie znajomych jest premiowane otrzymaniem wirtualnych 10 zł na kolejne zakupy w serwisie. Tak buduje się machina marketingu szeptanego i tworzy się miejsce na kolejne oferty. Dla usługodawców taka oferta również bardzo się sprawdza, ponieważ zapewnia klientelę oraz ogromną reklamę bez ponoszenia dodatkowych kosztów stałych.

Serwisy grupowe szansą dla przedsiębiorców

Serwisy zakupów społecznościowych mogą pomóc lokalnym przedsiębiorcom błyskawicznie wypromować własny biznes. Jak pokazują statystyki, zainteresowanie internautów zjawiskiem zakupów grupowych w Polsce jest ogromne. Użytkownicy podejmują decyzję szybko, pod wpływem impulsu. Dlatego, aby utrzymać zadowolenie internautów, propozycja musi spełniać podstawowe kryteria: mieć wysoką atrakcyjność, duży rabat i wszechstronność. Szczególnie ważne dla wszystkich stron transakcji jest utrzymanie dobrego i korzystnego poziomu ofert, co gwarantuje zaufanie i zadowolenie klientów.

Dla przedsiębiorców liczy się przede wszystkim szybki efekt transakcji. Już następnego dnia po ukazaniu oferty wiadomo, ile osób na pewno będzie chciało z niej skorzystać. Usługodawca za promocję nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów stałych poza jednorazową zniżką dla klientów oraz prowizją dla serwisu od sprzedanych bonów.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: