Reklama w motoryzacji VII 2004
2004-08-20 10:22
W lipcu wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 40 milionów 282 tysięcy zł. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej wyniosły 25 mln 628 tys. złotych - wynika z monitoringu firmy analitycznej Expert-Monitor.
Przeczytaj także: 5,6 mld PLN na reklamę
Większość kwot przeznaczonych na reklamę w motoryzacji przypadła telewizji (11 mln 701 tys. zł), tuż przed magazynami (10 mln 941 tys. zł) i gazetami (10 mln 849 tys. zł). Wydatki na reklamę samochodów w lipcu stanowiły 5,7 procent wszystkich nadkładów na reklamę w mediach. Dla porównania, w lipcu 2003 r. udział wydatków na reklamę aut osobowych w stosunku do całości nakładów na reklamę wyniósł 4,1 procent.W porównaniu z danymi w lipcu 2003 r. wydatki na reklamę samochodów zwiększyły się o ponad połowę, bo aż o 57,2 procent, podobnie jak liczba emisji (wzrost o 55 proc.). W przypadku radia nastąpił wzrost wydatków na reklamę motoryzacyjną o ponad 2,5 razy, a liczba wyemitowanych reklam zwiększyła się dwukrotnie. W przypadku stacji telewizyjnych wydatki reklamowe i liczba emitowanych reklam samochodowych była na podobnym poziomie co rok wcześniej.
Od początku roku wydatki na reklamę aut osobowych są prawie identyczne jak przed rokiem (+2,9 procent), ale liczba emisji była większa o 36 procent.
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
Przeczytaj także:
Jak branża turystyczna inwestuje w reklamę?
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl