eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet a zakupy artykułów spożywczych

Internet a zakupy artykułów spożywczych

2010-09-14 14:10

Internet a zakupy artykułów spożywczych

Źródła informacji o produktach spożywczych © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Wyniki badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI wskazują, że internauci aktywnie interesują się tematyką odżywiania i produktami spożywczymi. Internet pełni bardzo ważną rolę w procesie poszukiwania informacji o produktach spożywczych, a także w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Wspiera wiedzą dostępną online, pomaga wyszukiwać oraz porównywać oferty i cechy produktów, jak również ułatwia podejmowanie decyzji dotyczących konkretnego zakupu. Oprócz poszukiwania informacji, badani często dzielą się z innymi zdobytą wiedzą: przesyłają linki, dyskutują na forach oraz komentują reklamy.

Przeczytaj także: Jak wykorzystujemy Internet w pracy?

Źródła wiedzy o produktach spożywczych

fot. mat. prasowe

Źródła informacji o produktach spożywczych

Źródła informacji o produktach spożywczych

fot. mat. prasowe

Tematy dot. artykułów spożywczych, które interesują internautów

Tematy dot. artykułów spożywczych, które interesują internautów

Respondentami byli internauci, którzy kupują produkty spożywcze i mają wpływ na zakupy dokonywane w gospodarstwach domowych. Są oni nabywcami i konsumentami bardzo szerokiej gamy produktów, w tym także dietetycznych i tzw. zdrowej żywności. Większość z nich wymienia internet na pierwszym miejscu wśród źródeł informacji na temat produktów spożywczych (72%). W następnej kolejności wskazywano reklamę, znajomych i rodzinę (dwie trzecie) oraz dołączane do produktu informacje i ulotki (ponad połowa).

Poszukiwane informacje o produktach spożywczych

Internauci żywo interesują się nie tylko samymi produktami spożywczymi, ale także innymi zagadnieniami związanymi z tym tematem – interesują ich przepisy i porady kulinarne (76%), zdrowe odżywianie i diety (64%) a także składniki pokarmowe (60%).

fot. mat. prasowe

Poszukiwane rodzaje informacji dot. produktów spożywczych

Poszukiwane rodzaje informacji dot. produktów spożywczych

Z badania wynika ponadto, iż najczęściej poszukiwane w Internecie materiały o żywności to porady dotyczące zdrowego odżywiania (wymieniane przez prawie trzy czwarte osób szukających informacji o produktach spożywczych). Rzadziej wymieniano opisy produktów, nowości oraz promocje (około 60 %), a także testy produktów i informacje o cenach (nieco ponad połowa).

Biorąc pod uwagę konkretne produkty, internauci najczęściej poszukują informacji na temat kawy i herbaty (47%), zdrowej żywności (44%) oraz napojów/soków/wody (42%). Stosunkowo rzadko szukają natomiast informacji na temat pieczywa (16%) oraz słonych przekąsek (20%), produktów typowo impulsowych. Informacje o mocniejszych alkoholach i o piwie wyraźnie bardziej interesują mężczyzn. Tylko 8% badanych zadeklarowało, że nie szuka informacji o artykułach spożywczych w Internecie.

fot. mat. prasowe

Produkty spożywcze interesujące internautów

Produkty spożywcze interesujące internautów


 

1 2

następna

Inflacja VIII 2010

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: