Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010
2010-09-16 09:40
Skład osobowy rezerwacji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2009
Jak i z kim?fot. mat. prasowe
Skład osobowy rezerwacji
W składzie osobowym 2+1 (rodzice i jedno dziecko) wybrało się na urlop 10 proc. kupujących (rok wcześniej było to 8 proc.), a w segmencie 2+2 (rodzice i dwoje dzieci) 3 proc. klientów (przed rokiem 2 proc.). Single, małe grupy (5 osobowe) oraz inne formy rezerwacji (np. 3 lub 4 dorosłych) pozostały na tym samym progu wyborów co przed rokiem.
Za ile?
245 zł - o tyle obniżyła się średnia wartość dokonywanych rezerwacji w sierpniu. W tym roku było to nominalnie 5063 zł, a w roku 2009 - 5308 zł. Warto przypomnieć, że to w tym roku, a zwłaszcza w okresie wakacji szkolnych, powtarzająca się sytuacja. W lipcu różnica pomiędzy rokiem 2010, a 2009 wynosiła - 24 zł. Wakacje 2010 są więc nieznacznie tańsze od tych sprzed roku.
fot. mat. prasowe
Wartość rezerwacji
Tylko o 3 proc. mniej w zestawieniu uzyskała kategoria z przedziałem kwotowym 3-4 tys. zł (22 proc.), a o 7 proc. mniej przedział 2-3 tys. zł i oferty z grupy do 2 tys. zł. (18 proc.) Z analizy wynika, że po propozycje z grupy cenowej 4-5 tys. zł sięgnęło w tym roku 17 proc. klientów i było to o 2 proc. mniej niż w sierpniu 2009 roku.
Na ile?
fot. mat. prasowe
Długość pobytu
Krócej, ale częściej niż raz w roku. To już nie wyjątek, ale powtarzająca się tendencja wypoczynkowa wśród naszych rodaków.
Kierunki POP Turystyki
Egipt, Turcja i Tunezja w górę, Grecja niestety w dół. Hellada, jeden z ulubionych kierunków wypoczynkowych naszych rodaków niestety zaczyna wyraźnie przegrywać. Chciałoby się powiedzieć, że na własne życzenie. Grecy, przechodzący w tym roku problemy gospodarcze i monetarne nie chcą lub nie potrafią wzmacniać zainteresowania swoją ofertą poprzez pozytywnie konstruowaną komunikację, uspokajając w ten sposób rozchwiane medialnie nastroje. Rok temu Grecja zajmowała 2 pozycję sierpniowego zestawienia z 20 proc. udziałem w wyborach klientów. W tym roku jest dużo gorzej. Hellada straciła 4 proc. klientów i spadła na 4 pozycję sierpniowego rankingu (16 proc.).
fot. mat. prasowe
POP turystyka
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl