Polacy doceniają płatki śniadaniowe
2010-09-15 12:51
Przeczytaj także: Rosną wydatki Polaków na płatki śniadaniowe
Dorośli wybierają musli
Produkty dla dzieci i familijne charakteryzują się stabilnymi wzrostami sprzedaży. Największą dynamikę prezentują jednak płatki dla dorosłych, zwłaszcza musli i płatki pełnoziarniste, niskokaloryczne. Kupują je młodzi mężczyźni i kobiety, dbające o linię.
Zdaniem ekonomistów i dietetyków o rosnącej popularności zbożowych produktów śniadaniowych wśród pełnoletnich klientów decyduje nie tylko chęć zdrowego odżywiania, ale również coraz bardziej odczuwany pośpiech. W trakcie roboczego tygodnia brakuje czasu na celebrę porannych posiłków, dlatego wiele osób wybiera żywieniowy kompromis - szybkie w przygotowaniu musli z mlekiem i jogurtem, które zapewniają wystarczający zapas energetyczny potrzebny w trakcie aktywnego dnia. Wytwarzane z pełnego ziarna płatki i musli są bogatym źródłem błonnika, węglowodanów złożonych, witamin i składników mineralnych.
Trend prozdrowotny ma także swoje odzwierciedlenie w innym segmencie - producentów i dystrybutorów ekologicznej żywności. Oni także zauważyli zwiększone zainteresowanie płatkami zbożowymi, tyle że w wersji bio. Oferta śniadaniowa to jedna z najszybciej rozwijających się kategorii produktowych na rynku artykułów ekologicznych. Klientów do wyboru droższej, ale zdrowszej żywności bio przekonuje fakt, że jej producenci mają obowiązek oznaczania swoich wyrobów certyfikatami. W Unii Europejskiej taka produkcja jest
regulowana prawnie od kilkunastu lat. Od maja 2004 r. rozporządzenie to obowiązuje również w Polsce.
Uwaga na cukier i kalorie
O ile płatki z pełnego ziarna, czy ekologiczne bez wątpliwości można uznać za zdrowy i pełnowartościowy posiłek, to ze smakowymi produktami dla dzieci sprawa jest wątpliwa. W wielu z nich zawartość cukru przekracza nawet 30 procent. Producenci rzadko wspominają o tym w reklamach, starając się przekonać, że wszystkie płatki są zdrowe.
Problem ten zauważyli m.in. twórcy brytyjskiego dokumentu telewizyjnego "What’s in Your Breakfast?" (czyli "Co jest w twoim śniadaniu?"). Wytknęli, że trzy czwarte popularnych płatków zawiera w jednej porcji tyle samo cukru, co pączek z dżemem. W filmie sugerowano, że globalne korporacje spożywcze niezbyt uczciwie informują konsumentów o składzie swoich najlepiej sprzedających się produktów.
Wymienione w programie firmy Nestlé i Kellogg zaskarżyły to stwierdzenie, składając zażalenie do brytyjskiego regulatora mediów - Odcomu. Instytucja jednak odrzuciła zażalenia oraz potwierdziła, że autorzy filmu podali czyste fakty, nie namawiając rodziców do zmiany zachowań konsumenckich.
Przeczytaj także:
Polacy lubią przyprawy
![Polacy lubią przyprawy [© Scanrail - Fotolia.com] Polacy lubią przyprawy](https://s3.egospodarka.pl/grafika/przyprawy/Polacy-lubia-przyprawy-apURW9.jpg)
1 2
oprac. : Handel-Net.pl
Więcej na ten temat:
płatki śniadaniowe, płatki zbożowe, musli, wydatki Polaków, produkty żywnościowe, zdrowa żywność