Polacy docenili bankowość internetową
2010-09-17 12:09
Który sposób dokonywania płatności jest najwygodniejszy? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Banki w Polsce spełniają oczekiwania klientów
fot. mat. prasowe
Który sposób dokonywania płatności jest najwygodniejszy?
E-lastyczny Klient
Badaniem objęto mieszkańców dużych miast (powyżej 100 tys. osób), legitymujących się co najmniej średnim wykształceniem, w większości – średnio i ponadprzeciętnie zamożnych. To o tę grupę Klientów biją się banki; wiedza na temat ich preferencji ma więc kluczowe znaczenie, zwłaszcza w kontekście jednego z wniosków najnowszej edycji badania: aktywni użytkownicy kont internetowych posiadają znacznie większą wiedzę na temat produktów finansowych i znacznie chętniej z nich korzystają. Im bardziej wyrafinowane rozwiązania, tym większa różnica. Przykładowo, z konta oszczędnościowego korzysta 65% e-Klientów i tylko 38% osób nieposiadających konta internetowego. Dla karty kredytowej te dysproporcje wynoszą odpowiednio – 57% i 25%, a dla kredytu hipotecznego – 28% i 5%. Z funduszy inwestycyjnych korzysta 25% posiadaczy kont internetowych i tylko 7% osób, którym obca jest bankowość online.
fot. mat. prasowe
Co mogłoby zadecydować o skorzystaniu z kredytu mieszkaniowego?
Przykładowo, respondenci zapytani o to, co skłoniłoby ich do zaciągnięcia kredytu hipotecznego w danym banku, bez wahania wskazali na niską marżę (57% wszystkich badanych; 65% z grona młodych osób). Na drugim miejscu znalazła się możliwość sfinansowania 100% wartości nieruchomości, ale za nią – obniżka marży przy skorzystaniu z innych produktów banku (30%). Badano też, jaka konstrukcja oferty mogłaby zachęcić Klientów do korzystania z dodatkowych usług – najwięcej zwolenników miało rozwiązanie, w którym osoby posiadające już produkty danego banku nabywałyby kolejne na preferencyjnych warunkach (np. tańszy kredyt) niż nowi Klienci. Za najmniej atrakcyjną uznano koncepcję, w której za zakup dodatkowych produktów przysługiwałyby zniżki u partnerów banku (np. przy zakupie oprogramowania, telefonów komórkowych, etc).
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl