Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010
2010-09-22 13:59
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010 - pierwsza "30" © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce
fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010 - pierwsza "30"
Czwarte miejsce w rankingu zachowała sieć Kaufland (72,71 pkt.). Sklepy tej sieci stały się jednak ulubionym miejscem poszukiwaczy przeterminowanych produktów, których obfitość przypomina ilość grzybów w polskich lasach. Tyle tylko, że nieświeże produkty bardziej przypominają trujące grzyby, co sławy tej firmie raczej nie przyniesie.
fot. mat. prasowe
Hipermarkety, supermarkety, dyskonty
Na wysokie dziewiąte miejsce awansowała w rankingu Kondej Marketing sieć Żabka (70,51 pkt.), która w sposób niemal perfekcyjny potwierdza, że można osiągać sukcesy rynkowe nawet przy wysokim poziomie cenowym. Liczy się również odpowiednio dobrany asortyment produktów, dobra lokalizacja i długie godziny otwarcia. Imponować musi również dynamika rozwoju tej sieci – średnio w ciągu trzech dni pojawiają się dwie Żabki.
W tym zagranicznym towarzystwie na wysokim 11. miejscu znalazła się sieć supermarketów Piotr i Paweł (69,84 pkt.). Firma braci Woś udowadnia, że podział na tzw. handel nowoczesny (czyli zagraniczny) i tradycyjny (czyli polski) można włożyć do lamusa. Rodzimi handlowcy mogą być również dumni z sieci POLOmarket (67,34 pkt.), która zajmuje stabilną i silną 14. pozycję wyprzedzając wiele sieci o zachodniej proweniencji.
fot. mat. prasowe
Sklepy convenience, sklepy MSD
Liderem wśród MSD (małych, średnich i dużych sklepów spożywczych) jest sieć Lewiatan (64,53 pkt.), która tak silną pozycję zawdzięcza głównie dużej skali działania i potencjałowi właściciela, jakim jest Emperia. Na podium wśród supermarketów znajdują się dwie sieci zarządzane przez drugiego giganta polskiego rynku detalicznego Eurocash. Nieprzypadkowo więc w tym formacie miejsca drugie i trzecie zajmują również sieci zarządzane przez tego operatora – Delikatesy Centrum (64,45 pkt.) i abc (61,56 pkt.).
W tej edycji Rankingu po raz pierwszy uwzględnione zostały dwie sieci franczyzowe: Zielony Market (48,70 pkt.) i Koniczynka (47,75 pkt.). Kondej Marketing będzie śledzić ich dalsze notowania w konkurencji, która obejmuje już 50 sieci detalicznych działających na polskim rynku.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl