Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010
2010-09-22 13:59

Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010 - pierwsza "30" © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce
fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010 - pierwsza "30"
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010 - pierwsza "30"
Czwarte miejsce w rankingu zachowała sieć Kaufland (72,71 pkt.). Sklepy tej sieci stały się jednak ulubionym miejscem poszukiwaczy przeterminowanych produktów, których obfitość przypomina ilość grzybów w polskich lasach. Tyle tylko, że nieświeże produkty bardziej przypominają trujące grzyby, co sławy tej firmie raczej nie przyniesie.
fot. mat. prasowe
Hipermarkety, supermarkety, dyskonty
Hipermarkety, supermarkety, dyskonty
Na wysokie dziewiąte miejsce awansowała w rankingu Kondej Marketing sieć Żabka (70,51 pkt.), która w sposób niemal perfekcyjny potwierdza, że można osiągać sukcesy rynkowe nawet przy wysokim poziomie cenowym. Liczy się również odpowiednio dobrany asortyment produktów, dobra lokalizacja i długie godziny otwarcia. Imponować musi również dynamika rozwoju tej sieci – średnio w ciągu trzech dni pojawiają się dwie Żabki.
W tym zagranicznym towarzystwie na wysokim 11. miejscu znalazła się sieć supermarketów Piotr i Paweł (69,84 pkt.). Firma braci Woś udowadnia, że podział na tzw. handel nowoczesny (czyli zagraniczny) i tradycyjny (czyli polski) można włożyć do lamusa. Rodzimi handlowcy mogą być również dumni z sieci POLOmarket (67,34 pkt.), która zajmuje stabilną i silną 14. pozycję wyprzedzając wiele sieci o zachodniej proweniencji.
fot. mat. prasowe
Liderem wśród MSD (małych, średnich i dużych sklepów spożywczych) jest sieć Lewiatan (64,53 pkt.), która tak silną pozycję zawdzięcza głównie dużej skali działania i potencjałowi właściciela, jakim jest Emperia. Na podium wśród supermarketów znajdują się dwie sieci zarządzane przez drugiego giganta polskiego rynku detalicznego Eurocash. Nieprzypadkowo więc w tym formacie miejsca drugie i trzecie zajmują również sieci zarządzane przez tego operatora – Delikatesy Centrum (64,45 pkt.) i abc (61,56 pkt.).
W tej edycji Rankingu po raz pierwszy uwzględnione zostały dwie sieci franczyzowe: Zielony Market (48,70 pkt.) i Koniczynka (47,75 pkt.). Kondej Marketing będzie śledzić ich dalsze notowania w konkurencji, która obejmuje już 50 sieci detalicznych działających na polskim rynku.
![Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018 [© Voyagerix - Fotolia.com] Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/sieci-detaliczne-w-Polsce/Marketingowy-Ranking-Sieci-Detalicznych-II-2018-202617-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl