Jakie są polskie kobiety biznesu?
2010-09-23 12:37
Przeczytaj także: Własny biznes w rękach kobiet?
Satysfakcja jest kobietą
fot. mat. prasowe
Zadowolenie z posiadania własnej firmy
Zadowolenie z posiadania własnej firmy
Otwartość na innowacje
Przyglądając się wynikom badania w części związanej ze sposobami dotarcia do klientów wyraźnie widać proaktywną naturę kobiet.
fot. mat. prasowe
Kobiety stawiają na nowoczesną komunikację
Kobiety większą wagę przykładają do komunikacji ogólnie i być może z tego powodu częściej korzystają z telefonów komórkowych (97% kobiety i 46% mężczyźni) i stacjonarnych (49% kobiety i 2% mężczyźni). Wysoki jest także odsetek pań korzystających z Internetu stacjonarnego, gdzie proporcje kształtują się następująco – 79% kobiety i 37% mężczyźni.
„Niewątpliwie można uznać, że kobiecym sposobem na przedsiębiorczość jest komunikacja – to wśród Pań znajdziemy największy odsetek korzystających z narzędzi nowoczesnej komunikacji elektronicznej (Internet, telefon, komunikatory, portale społecznościowe etc.). Nie bez znaczenia jest fakt, że Panie świadomie i bardzo powszechnie wykorzystują nowoczesne kanały komunikacji w promowaniu swojego biznesu i dotarciu do potencjalnych klientów. To świadczy o otwartości na zmiany i dużej elastyczności kobiet, która decyduje o być albo nie być firmy na konkurencyjnym rynku”, dodaje Patrycja Golos.
Rolę Internetu jako źródła dotarcia do potencjalnych klientów docenia aż 25% pań i tylko 12% panów. Mężczyźni z kolei, jako skuteczniejsze postrzegają rekomendacje – 73% mężczyźni i 63% kobiety.
„Przedsiębiorcze kobiety są jakby naturalnie zahartowane, albo wręcz wyluzowane: nie reagują nagle, z napięciem, siłą – jak mężczyźni – lecz podchodzą do spraw „na dłuższą metę i przetrwanie”, co powoduje, że właśnie na dłuższym dystansie życiowym osiągają więcej satysfakcji oraz potrafią czerpać radość z drobnych postępów lub zdarzeń. To ostatnie, mimo usilnych starań terapeutów, filozofów i coachów, jest dla wielu mężczyzn niestety nieosiągalne…”, podsumowuje Robert Krool, ekspert w dziedzinie przywództwa i przedsiębiorczości.
O badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w maju 2010 wśród właścicieli firm SOHO z miast powyżej 100 tys mieszkańców.
![Polska bizneswoman podwaja zyski [© shooterple z Pixabay] Polska bizneswoman podwaja zyski](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/przedsiebiorczosc/Polska-bizneswoman-podwaja-zyski-257466-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl