Praca w branży PR w 2010 r.
2010-09-27 00:11
Powody podjęcia pracy w PR © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Praca w branży PR w 2011 r.
fot. mat. prasowe
Powody podjęcia pracy w PR
fot. mat. prasowe
Główne przyczyny odejścia z pracy
Z badania wynika także, że to zarobki skłaniają osoby zajmujące się działaniami komunikacyjnymi do pracy głównie w agencjach. Osoby pracujące w działach PR firm państwowych czy instytucjach tę odpowiedź zaznaczały najrzadziej.
Respondenci z grupy wiekowej powyżej 30 roku życia zdecydowanie częściej jako powód podjęcia pracy w PR wskazują zainteresowanie mediami oraz możliwość samodzielnego realizowania działań. Dla młodszych respondentów większe znaczenie ma moda oraz medialność branży.
fot. mat. prasowe
Powody podjęcia pracy w PR z uwzględnieniem płci
„Tworzenie dobrej atmosfery w pracy” w tym roku, podobnie jak w dwóch poprzednich, to główna inicjatywa podejmowana, aby zatrzymać pracowników. Atrakcyjne wyzwania zawodowe stara się stwarzać pracownikom 19% szefów – to drugi czynnik motywujący przez nich wymieniany.
fot. mat. prasowe
Inicjatywy podejmowane, aby zatrzymać pracowników
O badaniu
W tegorocznej edycji badania wzięło udział 623 respondentów. 36% z nich jest zatrudnionych w agencjach PR, a 36% - w działach PR firm prywatnych. 9% ankietowanych, to pracownicy działów PR firm państwowych, a 7% - departamentów PR w instytucjach. Zdecydowana większość respondentów jest związana z województwem mazowieckim. Najliczniej reprezentowana grupa wiekowa znajduje się w przedziale od 22 do 30 roku życia (60%). 47% spośród respondentów zajmuje stanowiska specjalistów, 18% - kierowników zespołu, 9% - dyrektorów działu, tyle samo - to niezależni konsultanci. Wśród biorących udział w badaniu znalazło się też 5% właścicieli firm.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl