Polski rynek e-commerce w 2009 r.
2010-09-29 10:37
Przeczytaj także: Polski e-commerce rośnie najszybciej w Europie
fot. mat. prasowe
Zadowolenie z wyników finansowych w 2009 r.
fot. mat. prasowe
Prognozy dot. zmiany dynamiki obrotów sklepu na 2010 r.
fot. mat. prasowe
Przewidywana dynamika wzrostu/spadku odwiedzin na stronie sklepu
Wyniki badań „E-commerce w Polsce 2010” potwierdzają, że sklepy internetowe nie mogą narzekać na brak klientów. Aż 82% respondentów deklaruje zmiany popularności sklepu i znaczny wzrost dynamiki na stronie. Zaprezentowane dane wskazują na przewidywany wzrost nie tylko ruchu na stronie internetowej, ale także – jego przełożenie na zwiększenie liczby klientów. Po raz kolejny wyniki badań potwierdzają powiązania między wiekiem konsumenta czy miejscem zamieszkania a otwartością na internetowe zakupy. Statystycznie najbardziej popularny klient e-sklepu to osoba zamieszkująca duże miasto (powyżej 500 tys. mieszkańców), w wieku od 25-34 lat. Kwota przeznaczona na jednorazowe e-zakupy dokonywane przez internet jest dość wysoka w porównaniu do codziennych zakupów w tradycyjnych sklepach i mieści się najczęściej w przedziale 50-250 zł. 60% sklepów deklaruje, iż wśród ich klientów znajdują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. 32% sklepów przyznaje, że większość ich klientów to kobiety, a tylko 8% sklepów wskazuje mężczyzn jako swoich głównych klientów.
fot. mat. prasowe
Średnia wartość jednorazowych zakupów
Informacje o badaniu
Raport „E-commerce w Polsce 2010” jest oparty o wyniki badań przeprowadzonych w kwiecień-wrzesień 2010 r. przez agencję Praktycy.com. Dane zostały zebrane od 344 polskich sklepów internetowych. Pytania zostały skierowane do właścicieli lub kierownictwa sklepów internetowych.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl