Profil pracownika sektora SSC/BPO
2010-10-04 13:14
Struktura zatrudnienia według obsługiwanych procesów biznesowych; źródło ABSL © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Centra usług: specjaliści i menedżerowie chcą awansu
Kadry to polska specjalnośćInwestorzy zrzeszeni w Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL), największej polskiej organizacji sektora SSC/BPO (Shared Services Centers/Business Process Outsourcing), jednogłośnie mówią, że to właśnie dzięki wykwalifikowanym kadrom Polska stała się liderem regionu w zakresie outsourcingu procesów biznesowych. To tu swoje oddziały lokują największe międzynarodowe korporacje takie jak Hewlett-Packard, Shell, IBM, Infosys czy Procter&Gamble, świadczące usługi z zakresu finansów, księgowości, HR, sprzedaży i marketingu, zarządzania łańcuchem dostaw - zarówno na rzecz swoich oddziałów na całym świecie, jak i zewnętrznych klientów.
Pracownikami centrów usług SSC/BPO są w zdecydowanej większości osoby z wykształceniem wyższym (81% ogółu zatrudnionych). Wiele z nich posiada stopnie doktorskie, tytuły MBA czy certyfikaty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje, np. z zakresu księgowości czy finansów.
„Centra usług kładą duży nacisk na doskonalenie kwalifikacji zawodowych swoich pracowników poprzez różnego rodzaju szkolenia dotyczące specyfiki świadczonych usług i rozwoju umiejętności miękkich, przez dofinansowywanie studiów podyplomowych, po kursy językowe”, wymienia Krystian Bestry, Dyrektor Zarządzający Infosys BPO Europe i Wiceprezes Zarządu ABSL.
Z raportu „Rynek SSC/BPO w Polsce” przygotowanego przez ABSL, wynika że pracownicy centrów usług spędzają na szkoleniach organizowanych lub dofinansowywanych przez firmy do 10 dni w roku.
Zagłębie finansistów z językami
fot. mat. prasowe
Struktura zatrudnienia według obsługiwanych procesów biznesowych; źródło ABSL
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl