Polacy a zakup wycieczki online
2010-10-12 00:13
Przeczytaj także: Bezpieczne rezerwacje wakacji
Jak decydujemy o wyborze oferty na urlop?fot. mat. prasowe
Czynności wykonywane online:2006, 2007, 2008
Czynności wykonywane online:2006, 2007, 2008
-
poszukiwanie (przez Internet, wertowanie katalogów, przewodników, prasy i informacje
od znajomych oraz wizyta w biurze), - porównywanie (przede wszystkim warunków, cen, terminów, możliwości wyjazdu),
- wybór i zakup (czyli finalna decyzja wraz z formalnościami: podpisanie umowy, wpłacenie całej lub części wartości w formie zaliczki, potwierdzenie rezerwacji przez organizatora ).
fot. mat. prasowe
Sposoby dotarcia do stron internetowych przydatnych do uzyskania informacji o wycieczce
Sposoby dotarcia do stron internetowych przydatnych do uzyskania informacji o wycieczce
Jak przeszukujemy Internet zbierając informacje?
Badania przeprowadzone w 2009 roku przez TNS i Google na zlecenie biur podróży TUI i Skan Holiday wskazały, że najpopularniejszym źródłem informacji online jest strona biura podróży (76% respondentów), później strona hotelu i miejsca wyjazdu a w dalszej kolejności fora internetowe, strony agentów, strony o turystyce, strony z opiniami i grupy dyskusyjne. Jako preferowany sposób dotarcia do informacji klienci wskazują wyszukiwarkę internetową – 75% respondentów.
fot. mat. prasowe
Co wpisują internauci chcąc znaleźć ofertę na wyjazd do Egiptu?
Co wpisują internauci chcąc znaleźć ofertę na wyjazd do Egiptu?
Efekt ROPO
O ile wykorzystanie Internetu na etapie poszukiwania, sprawdzania, porównywania (generalnie pozyskiwania wiedzy) stało się oczywiste i stale rośnie, o tyle niezmiernie ciekawe są dalsze wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie biur podróży TUI i Skan Holiday wśród klientów, którzy zakupili wycieczkę.
fot. mat. prasowe
Źródła informacji wybierane do pozyskania wiedzy o wycieczce
Źródła informacji wybierane do pozyskania wiedzy o wycieczce
Tak wysokie zapotrzebowanie na informacje uzyskiwane podczas bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą wynika z rodzaju zakupu - decyzja o zakupie zorganizowanej wycieczki za granicę jest kosztowna, złożona i nierutynowa. Wymaga od klienta zaangażowania. Dlatego naturalnym jest poszukiwanie jak najpełniejszej informacji, które pozwolą na wybór najkorzystniejszej oferty. Źródła tych informacji możemy podzielić na 4 główne rodzaje:
- źródła osobiste: rodzina, przyjaciele, sąsiedzi, znajomi, opinie, fora, społeczności;
- źródła komercyjne: ekspozycja oferty, reklama, personel sprzedaży;
- źródła publiczne: media, organizacje konsumenckie;
-
źródła doświadczalne: skorzystanie i oglądanie produktu (w przypadku wycieczki nasze
osobiste doświadczenia).
Najwięcej informacji klienci zbierają ze źródeł komercyjnych i Internet doskonale pełni rolę dostarczania tej wiedzy, ale najbardziej cenią informacje ze źródeł osobistych, dlatego idealnym wsparciem dla sprzedaży są wszystkie formy „social shopping”.
![Polscy internauci a usługi turystyczne [© Scanrail - Fotolia.com] Polscy internauci a usługi turystyczne](https://s3.egospodarka.pl/grafika/badania-internautow/Polscy-internauci-a-uslugi-turystyczne-apURW9.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl