Polacy a zakup wycieczki online
2010-10-12 00:13
Przeczytaj także: Bezpieczne rezerwacje wakacji
fot. mat. prasowe
Źródła informacji decydujące o ostatecznym wyborze wycieczki
Źródła informacji decydujące o ostatecznym wyborze wycieczki
fot. mat. prasowe
Co kupuje w sieci polski e-klient (2007-2008)?
Co kupuje w sieci polski e-klient (2007-2008)?
Z Raportów przygotowywanych przez Internet Standard wynika, że polski e-klient w sieci kupuje przede wszystkim odzież, bieliznę, buty, książki i kosmetyki, których udział w sprzedaży internetowej jest już stosunkowo duży i nadal rośnie (patrz tabela „Co kupuje w sieci polski e-klient?”).
Wśród usług turystycznych najczęściej kupujemy bilety (lotnicze i kolejowe), sprzęt sportowo-turystyczny. Usługi turystyczne (bez wyróżnienia na krajowe i zagraniczne) 2008 roku zakupiło przez Internet ok. 5% Polaków i był to ponad 20% wzrost w stosunku do 2007 roku.
Z danych prezentowanych w najnowszym Raporcie (Ecommerce 2010) wynika jednak, że w 2009 roku nastąpił spadek udziału usług turystycznych zakupionych przez Internet w stosunku do 2008 roku.
fot. mat. prasowe
Co kupuje w sieci polski e-klient (2008-2009)?
Co kupuje w sieci polski e-klient (2008-2009)?
Określając udział Internetu w całości sprzedaży danego produktu należy zwrócić uwagę na pewien aspekt szerokiej definicji „zakupów”. Otóż, np. w stałych badaniach Google deklaracja respondentów „zakupy przez Internet” obejmuje zarówno wybór i płatność przez Internet (kartą lub szybkim przelewem), zamówienie wraz z dostarczeniem do domu (płatność dowolna) jak i zamówienie, a następnie ustalanie szczegółów transakcji, płatność i odbiór w sklepie czy innym miejscu. Oznacza to, że deklaracja zakupu nastąpiła w momencie kontaktu z produktem/usługą za pośrednictwem e-sklepu, portalu czy strony internetowej.
Biorąc równie pod uwagę szacunki podawane przez SMB, który wielkość rynku internetowego w 2009 określił na 5,33 mld (w 2008r. - 4,53 mld, w 2007r. – 3,47 mld) można przyjąć tezę, że poszukiwanie wycieczki, wstępny wybór, kontakt z biurem podróży lub agencją odbywa się za pośrednictwem Internetu i klienci potrzebują bardzo szerokiej, łatwo dostępnej informacji w Internecie, ale finalną decyzję o zakupie wycieczki Polacy podejmują częściej w Punktach Obsługi Klienta.
![Polscy internauci a usługi turystyczne [© Scanrail - Fotolia.com] Polscy internauci a usługi turystyczne](https://s3.egospodarka.pl/grafika/badania-internautow/Polscy-internauci-a-uslugi-turystyczne-apURW9.jpg)
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl