eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeProjekty innowacyjne a reklama w Internecie

Projekty innowacyjne a reklama w Internecie

2010-10-22 13:27

Chociaż Polskę od Doliny Krzemowej dzielą tysiące kilometrów odległości i lata przepaści technologicznej - wcale nie musimy wyjeżdżać za ocean, żeby się rozwijać. W Polsce powstaje dziś wiele ciekawych innowacyjnych projektów, które mogą wprowadzić nową jakość w wiele dziedzin naszego życia. Niestety, w wymagającym i przesyconym reklamami środowisku gospodarczym wprowadzenie nowych pomysłów na rynek, zwłaszcza przez firmy niedoświadczone, dopiero zaczynające swoją przygodę z biznesem, jest niezwykle trudne. Jak zatem skutecznie wypromować przedsięwzięcia niekonwencjonalne i jeszcze nieopisane? Na sukces wdrożenia i upowszechnienia oryginalnych przedsięwzięć i produktów niemały wpływ ma wybór strategii reklamowej.

Przeczytaj także: Reklama tradycyjna a marketing internetowy

Jak sfinansować nowatorskie przedsięwzięcia?

Zanim jednak przejdziemy do skutecznych form promocji projektów innowacyjnych, warto parę słów powiedzieć o możliwościach pozyskania środków na ich realizację. Z pomocą dla młodych innowatorów przyszła Unia Europejska, uruchamiając program Innowacyjna Gospodarka – Działanie 8.1. Beneficjentami programu są mikro i mali przedsiębiorcy, którzy mogą uzyskać dofinansowanie do zarejestrowanego projektu na poziomie nawet 85 procent wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem. Środki te będą przeznaczane na projekty mające na celu świadczenie usług cyfrowych, ale też na wytworzenie produktów cyfrowych niezbędnych do ich świadczenia.

Podstawowym warunkiem, który trzeba spełnić, by móc liczyć na taki zastrzyk gotówki - ma być nie tylko innowacyjność projektu, ale i szansa na jego gospodarcze powodzenie. Warto jednak mieć na uwadze, że nawet najbardziej genialny pomysł nie przejdzie, jeśli nie będzie też formalnie dobrze przygotowany, dlatego niezwykle istotne jest precyzyjne przygotowanie wstępnej wersji budżetu przedsięwzięcia, przy konstruowaniu którego nie można zapomnieć o uwzględnieniu środków na promocję dla naszego start-upu. Częstym błędem jest też niedoszacowanie kosztów całego projektu. Należy wziąć pod uwagę, że zwłaszcza w przypadku projektów e-biznesowych, które ulegają ciągłym zmianom, co wpływa na wzrost poniesionych kosztów, nasz budżet może być niedoszacowany o dobrych naście procent.

Nie być on-line - znaczy nie istnieć

Dziś żyjemy w społeczeństwie, w którym Internet odgrywa kolosalną rolę. Jest on najmłodszym, ale i najpopularniejszym medium, a w torcie przychodów reklamowych zyskuje coraz bardziej na znaczeniu. Internet jako medium reklamowe ma przed sobą świetlaną przyszłość, gdyż każda firma, która chce być konkurencyjna nie może nie być obecna w Internecie. Budowanie wizerunku i marki w Internecie daje niebywałą okazję na efektywne dotarcie do grup docelowych. Jednak nadal częstą praktyką w budowaniu strategii reklamowych jest uwzględnianie tylko lub głównie reklamy w telewizji, radiu czy prasie drukowanej. Niestety koszty reklamy tzw. tradycyjnej nierzadko liczone są w milionach, a z kolei na takie wydatki mogą pozwolić sobie tylko najwięksi gracze na rynku.

Jeśli mówimy o skuteczności tak zwanych reklam tradycyjnych to podstawową ich wadą są realne możliwości dotarcia do grupy docelowej oraz wpływ na moment obcowania odbiorcy z komunikatem reklamowym, które są jeśli nie żadne, to co najmniej minimalne. Czynnik ten determinuje główną funkcję reklamy w tradycyjnych mediach, którą staje się przekonywanie, a nie informacja. W przypadku wszystkich pomysłów nowatorskich, by można je było wprowadzić do głównego nurtu, trzeba przede wszystkim skupić się na funkcji informacyjnej. Dlatego znacznie większe możliwości w tym zakresie daje nam Internet, w którym odbiorca ma decydujący wpływ na wybór komunikatu reklamowego, z którym chce się zapoznać oraz na ilość poświęconego mu czasu. Jednak także i w przypadku Internetu, nie każda forma reklamowania jest skuteczna, zwłaszcza jeśli idzie o nowatorskie projekty.

 

1 2 3

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: