Projekty innowacyjne a reklama w Internecie
2010-10-22 13:27
Przeczytaj także: Reklama tradycyjna a marketing internetowy
Digital PR – nowatorskie podejście w PR zastosowaniem dla nowatorskich projektów
Budowanie wizerunku i marki w Internecie jest kluczem do dotarcia do grup docelowych. A w przypadku promocji start-upów właśnie działania PR-owe powinny przeważać nad reklamą. W końcu głównym zadaniem PR-u jest kształtowanie opinii i przekazywanie informacji na temat firmy i jej produktów. A tylko takie działania mogą przyczynić się do promowania wiedzy na temat nowatorskich usług. Jednak tradycyjny PR skupia się przede wszystkim na budowaniu tożsamości firmy, wykorzystuje przy tym, prócz kontaktów z mediami i informowaniu ich o poczynaniach firmy, różnego rodzaju eventy i imprezy, których organizatorem staje się klient. Nie do końca taka jednak forma promocji może być przydatna na wczesnym etapie działania start-upu. Co więcej standardowy PR wydaję się być zbyt drogi w przełożeniu na jeden artykuł. Dzieje się tak, dlatego, że tradycyjny PR szybko znika z sieci.
Informacja prasowa żyje krótkim życiem, znikając wraz z kolejnym wydaniem czasopisma lub ukazaniem się nowszej treści w przypadku portalu internetowego. Rozwiązaniem tych wszystkich problemów jest Digital PR ponieważ jest to jednocześnie forma reklamy oraz idealne narzędzie budowy świadomości nowych rzeczy wśród ludzi, nastawione na długofalowe działania. Dzięki działaniom Digital PR zwiększa się nie tylko rozpoznawalność firmy czy marki na rynku, ale przede wszystkim upowszechniona zostaje wiedza o nowatorskim projekcie wśród potencjalnych jego klientów – twierdzi Paweł Bieniek. Digital PR jest po prostu bardziej efektywny niż tradycyjny PR. Nie jest też nachalny, nie narzuca się z promocją, jak ma to miejsce w przypadku reklamy. Pokazuje jedynie jakie są możliwości, edukuje, robiąc to w sposób ciągły. Digital PR jest więc bardziej opłacalny finansowo. I to nie tylko ze względu na to, że informacje takie „żyją” cały czas, ale przede wszystkim dlatego, że konstruuje on więcej informacji o produkcie, jego zastosowaniu i możliwościach, niż tradycyjny PR.
Takie podejście w przypadku projektów innowacyjnych przyczynia się także do stopniowego wprowadzania ich do głównego nurtu. Co więcej, jeśli mamy do czynienia z nowym, jeszcze nie opisanym zjawiskiem papka marketingowa nie jest w stanie go wypromować. Co robi zatem Digital PR? Przede wszystkim zajmuje się tworzeniem treści na strony internetowe, konstruujac znacznie więcej informacji o danym produkcie niż ma to miejsce w przypadku tradycyjnego PR. Tworzy też więcej treści unikatowych. Podane są one w formie poradnikowej, łatwej do zapoznania, co wpływa na zwiększenie świadomości wśród ludzi o możliwości zastosowania w ich życiu nowatorskiego działania czy produktu. Start-up dzięki inwestycji w Digital PR otrzyma to, czego najbardziej potrzebuje na etapie wypromowania, tak siebie, jak i swoich nowatorskich projektów – świadomość wielu ludzi, że one w ogóle istnieją.
Autor: Adriana Krawiec
oprac. : eGospodarka.pl