Najważniejsze cechy dobrego menedżera
2010-10-20 00:05

Jakie cechy wyróżniają najlepszych menedżerów? © fot. mat. prasowe
Niezależnie od sytuacji gospodarczej kadra kierownicza nadal najbardziej ceni sobie umiejętność zarządzania ludźmi. Aż 65% przebadanych w ramach Talent Club menedżerów za najważniejszą cechę dobrego pracownika uznało elastyczność w podejściu do problemu. Pracodawcy szukają kreatywnych i samodzielnych pracowników, dla których praca to niekoniecznie miejsce na wyścig szczurów, gdyż sukces odnoszą ci, którzy potrafią działać razem z zarządzanym zespołem. Na kogo stawiają firmy? Czy skończyła się moda na tzw. wyścig szczurów?
Przeczytaj także: Polscy menedżerowie 2010
Za najważniejsze cechy menedżera w trudnych czasach spowolnienia gospodarczego, badani oprócz elastyczności w podejściu do problemu (65%) i umiejętności zarządzania ludźmi (64%), wskazali także kreatywność (51%), doświadczenie (51%) oraz umiejętność podejmowania ryzyka (45%).Z drugiej strony według respondentów badania Talent Club, mimo funkcjonowania w sytuacji kryzysu, menedżer nie może działać bezpardonowo, manipulować, autorytarnie rozwiązywać problemów, ani bezwzględnie dążyć do celu. Powinien otoczyć się osobami, z którymi dobrze mu się pracuje, które budują przyjazną atmosferę pracy, a także zgrany i skuteczny zespół.
fot. mat. prasowe
Jakie cechy wyróżniają najlepszych menedżerów?
Jakie cechy wyróżniają najlepszych menedżerów?
Najlepsze wyniki osiągają menedżerowie, którzy wykorzystują talenty, wiedzę i umiejętności swoich pracowników do osiągnięcia jednego wspólnego wszystkim celu. Menedżer musi stać się liderem dla swoich podwładnych, wskazywać cel i pozostawiać możliwość wyboru najlepszej drogi. Dlatego firmy coraz częściej podchodzą indywidualnie do rozwoju swoich podwładnych i dbają, by nie doświadczyli wypalenia zawodowego i braku równowagi między życiem zawodowym i prywatnym i budowali swoją karierę w oparciu o potencjały i mocne strony.
Informacje o badaniu
Wyniki raportu „Polski menedżer w czasach kryzysu” są uzupełnieniem badania w ramach programu Talent Club – Polski Menedżer 2009. Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet internetowych zamieszczonych na stronie www.talentclub.pl w miesiącach marzec – wrzesień 2009. Łącznie wzięło w nim udział 285 respondentów. W badaniu „Polski Menedżer 2009” zostało przebadanych 1 461 menedżerów, uczestników programu Talent Club. Badanie zostało przeprowadzone w dniach: 19.09.2008 r.– 30.09.2009 r.
Przeczytaj także:
Kadra menedżerska a techniki sprzedaży

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl