Terminal lotniczy we Wrocławiu na finiszu
2010-10-21 00:05
Wrocławski terminal lotniczy © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Terminal we Wrocławiu - wykonawca wybrany
Z bryły terminalu wyrosły 19-metrowe pomosty, które będą połączone z klatkami schodowymi. Będzie można przejść nimi do rękawów łączących terminal z samolotami lub bezpośrednio do autobusów poruszających się po płycie lotniska. Na poziomie -1 rozpoczęły się prace wykończeniowe – kładzione są pierwsze partie glazury. Przed terminalem teren jest utwardzony i przygotowany do wylewania asfaltu na podjazdach i drogach dojazdowych. Parkingi są gotowe w 70%.fot. mat. prasowe
Wrocławski terminal lotniczy
Na początku listopada na Strachowice przyjedzie system bagażowy oraz pierwsze z 17 urządzeń do kontroli bezpieczeństwa. Dzięki nowoczesnej technice pasażerowie nowego terminalu obsługiwani będą w maksymalnie krótkim czasie. W nowym terminalu zamontowane zostaną między innymi specjalistyczne urządzenia do kontroli bagaży, które będą skanować przedmioty metodą tomograficzną.
Montaż systemu bagażowego i kontroli bezpieczeństwa zacznie się w listopadzie 2010 r. Wraz z budową tzw. serca terminalu pełną parą ruszą prace wykończeniowe. Terminal będzie już ogrzewany. Ekipy budowlane zajmą się kładzeniem glazury, malowaniem ścian, rozprowadzaniem instalacji w pomieszczeniach itp. Przed otwarciem terminalu dla pasażerów obiekt będzie przez kilka miesięcy testowany, tak by z zachowaniem wszystkich procedur mógł rozpocząć pracę jesienią 2011 roku.
Nowy terminal lotniczy we Wrocławiu
- Zostanie otwarty za rok, na kilka miesięcy przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012™.
- Będzie mógł odprawić rocznie 3,5 mln podróżnych – 2 razy więcej niż obecnie użytkowany.
- Będzie go można rozbudować, tak by był w stanie obsłużyć nawet 7 mln ludzi.
- Ma cztery razy większą powierzchnia w porównaniu do obecnie użytkowanego (ok. 40 tys. mkw.).
- Jego kubatura obliczana na ponad 300 tys. m3.
- Czterokondygnacyjny (w tym jedna kondygnacja podziemna) budynek zaprojektowało biuro architektoniczne JSK Architekci (firma zaprojektowała wcześniej lotniska we Frankfurcie, Düsseldorfie i Berlinie-Schoenefeld).
- Nowoczesna i dynamiczna architektura - najbardziej charakterystycznym elementem terminalu jest dach o powierzchni 19 tys. mkw. (ponad 2 boiska piłkarskie) w formie falujących płatów.
- Do oszklenia terminalu zużyte zostanie w sumie 11,5 tys. mkw. szkła.
- Przed terminalem powstanie 16 stanowisk postojowych dla samolotów, w sumie na całym lotnisku będzie ich ok. 30.
- Obiekt za ok. 300 mln zł buduje polsko-niemieckie konsorcjum Hochtief.
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl