Europejczycy a mobilny Internet
2010-10-21 12:01
Informacji i treści, z których najczęściej korzystają użytkownicy w Europie © fot. mat. prasowe
Polacy znacznie częściej niż użytkownicy mobilnego Internetu w innych krajach europejskich wyszukują informacje za pomocą telefonu komórkowego, wynika z opublikowanego przez Orange badania "Mobile Exposure 2010", dotyczącego sposobów, w jaki użytkownicy telefonów komórkowych i smartfonów korzystają z mobilnego Internetu oraz dostępnych za jego pośrednictwem treści.
Przeczytaj także: Europejczycy a mobilny Internet 2011
Wyniki badania pokazują, jak, kiedy, dlaczego i gdzie europejscy użytkownicy mediów mobilnych uzyskują dostęp do treści, informacji i rozrywki. Dzięki porównaniu zebranych wyników uwidaczniają także różnice preferencji użytkowników w poszczególnych krajach. Na przykład w Polsce, w odróżnieniu od Wielkiej Brytanii i Francji, użytkownicy wolą korzystać z mobilnego Internetu w telefonie za pomocą aplikacji a nie przeglądarki www. Analiza danych wynikających z badania pozwala markom działającym w różnych sektorach lepiej komunikować się ze swoimi odbiorcami.Polska woli aplikację
- Użytkownicy telefonów mobilnych w Polsce wolą uzyskiwać dostęp do mobilnego Internetu raczej przez aplikację, niż przez przeglądarkę (odpowiednio 45% i 39%), natomiast we Francji i Wielkiej Brytanii występuje tendencja odwrotna.
- Polscy mężczyźni są bardziej skłonni uzyskiwać dostęp do informacji przez aplikacje niż kobiety (odpowiednio 50% i 37%).
- 40% Europejczyków szybko sprawdza informacje na swoich urządzeniach mobilnych, a następnie czyta je dokładniej za pomocą komputera PC.
Z przeprowadzonego badania wynika, że dostęp przez aplikacje jest najbardziej preferowany w Polsce, gdzie 45% użytkowników mediów mobilnych woli wyszukiwać informacje i treści za pomocą aplikacji. W Hiszpanii proporcje są wyrównane: z przeglądarki i z aplikacji korzysta po 42% użytkowników. W innych krajach występuje niechęć do aplikacji. Widać to zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, gdzie użytkownicy zdecydowanie wolą przeglądarkę (70%) niż aplikacje mobilne (55%). We Francji przeglądarkę preferuje 68% użytkowników, a aplikacje 60%.
72% polskich użytkowników chętnie wyszukuje te same informacje na telefonie i na komputerze. Sugeruje to, że popularność aplikacji wiąże się z możliwością oferowania rozszerzenia mobilnego, chociaż sposób dostępu jest inny, niż przez przeglądarkę internetową na komputerze. Podobnie jak bezpłatne treści w Internecie wpłynęły na tradycyjne media, łatwość obsługi i niskie koszty w największym stopniu decydują o rosnącej popularności mediów mobilnych. Europejscy użytkownicy najbardziej cenią w mediach mobilnych takie zalety, jak oszczędność czasu (44%), jakość nawigacji (42%) i szybki dostęp (29%). Cena aplikacji jest mniej istotną barierą dla użytkowników w Wielkiej Brytanii i Francji (odpowiednio 13% i 20%), gdzie mobilny Internet jest bardziej dojrzały, natomiast w Polsce (41%) i Hiszpanii (28%) jest ona większym problemem.
fot. mat. prasowe
Porównanie profili użytkowników mediów mobilnych
Przeczytaj także:
Mobilny Internet w regionie CEE 2011
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
usługi mobilne, mobilne media, mobilny dostęp do internetu, mobilny internet, badania internautów, badania internetu, Orange Mobile Exposure