Internet w Polsce VI-VIII 2010
2010-10-28 12:56
Zwyczaje internautów VI-VIII 2010 © fot. mat. prasowe
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Dynamika wzrostu liczby użytkowników Internetu jest nadal niewielka, jednak przyrost jest konsekwentny, obecna penetracja, to 52,8%, przy średniej 49,5% w roku 2009. Na uwagę może również zasługiwać minimalny wzrost liczby użytkowników w wieku 60 lat i więcej (obecnie 5%), zwłaszcza, że w tej kategorii wiekowej penetracja Internetu na poziomie 3% nie zmieniała się przez kilka ostatnich lat.
Przeczytaj także: Internet w Polsce II-IV 2010
Jeśli chodzi o częstotliwość korzystania z Internetu to w okresie od czerwca do lipca 2010 roku 70,32 proc. ankietowanych deklarowało, że korzystało z niego codziennie lub prawie codziennie, a 19,79 proc. kilka razy w tygodniu. Biorąc pod uwagę okres korzystania z połączenia internetowego najwięcej badanych przyznało, że korzysta z niego powyżej 5 lat (45,73 proc.) oraz od 3 do 5 lat (25,15 proc.).fot. mat. prasowe
Zwyczaje internautów VI-VIII 2010
Większość ankietowanych korzystała z Internetu w domu (taką odpowiedź zaznaczyło średnio 93,97 proc. respondentów) lub pracy (21,70 proc.).
Z danych wynika, że rozkład internautów ze względu na płeć jest prawie równy, czyli 49 proc. z nich stanowili mężczyźni, a 51 proc. kobiety. Jeśli zaś chodzi o wiek, wśród internautów dominują osoby w wieku 25-39 lat (39 proc.), a tuż za nimi plasują się osoby w wieku 15-24 lat (29 proc.). Osoby w wieku 40-59 lat stanowią 27 proc., a 60 lub więcej lat jedynie 5 proc.
Wyniki badań pokazują, że najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (42 proc.), następnie z wyższym (27 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (po 16 proc.).
fot. mat. prasowe
Rankingi portali internetowych VI-VIII 2010
W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 60,80 proc. respondentów, a tuż za nim z 53,80 proc. znajduje się Allegro. Na trzecim miejscu uplasował się Onet.pl z 48,90 proc. wskazań, a na ostatniej pozycji natomiast znalazła się witryna Orange z 4,70 proc. wskazań.
Biorąc pod uwagę odwiedzone strony internetowe w ciągu miesiąca, kolejny raz na pierwszym miejscu znajduje się Google z 89,3 proc. wskazań przez ankietowanych. Na drugim miejscu znajduje się Allegro z 68,70 proc., a na trzecim Onet z 58,20 proc. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio nasza-klasa.pl, Wirtualna Polska oraz Interia.pl. Ostatnią, 10 pozycję zajął portal Gazeta.pl z 16,6 proc. wskazań.
Informacje o badaniu
Badanie NetTrack firmy Millward Brown SMG/KRC zostało przeprowadzone w okresie czerwiec-lipiec 2010.
Przeczytaj także:
Internet w Polsce VII-IX 2015
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
internauci, badania internautów, użytkownicy internetu, NetTrack, Internet w Polsce