Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2010
2010-11-02 13:57
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2010 - pierwsza "30" © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010
fot. mat. prasowe
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2010 - pierwsza "30"
O szczególną kreatywność rynkową trudno z kolei podejrzewać kierownictwo sieci hipermarketów E.Leclerc (10. – 70,15 pkt.), której grozi opuszczenie grona dziesięciu najwyżej ocenianych sieci. Firma nie jest zbyt aktywna pod względem promocyjnym, a ceny w każdym sklepie bywają odmienne.
Znacznie większe przetasowania następują w drugiej dziesiątce Rankingu, która zdominowana jest przez sieci supermarketów. Awans w Rankingu na 15 pozycję zanotowała Stokrotka (66,38 pkt.), a na 17 miejsce przebiła się sieć Delikatesy Centrum (64,60 pkt.). Czołówkę w tej grupie pościgowej stanowią trzy sieci, które rozwijają się z większą dynamiką niż konkurenci. Są to Piotr i Paweł, Netto i POLOmarket. Koncepcje tych sklepów są wyraźnie odmienne, jednakże każda z nich zyskuje w sposób wyraźny akceptację ze strony polskich klientów.
fot. mat. prasowe
Hipermarkety, supermarkety, dyskonty
Przegranymi w Marketingowym Rankingu są przede wszystkim sieci, których kierownictwo nie ma skutecznego pomysłu na zawojowanie polskiego rynku. Są to takie sieci, jak: Aldi, Marcpol, PSS Społem Białystok czy Delikatesy Bomi. Brak takiej koncepcji wyraźnie widać w sklepach dyskontowych Aldi. Stanowi to z pewnością zaskoczenie dla niemieckich decydentów tej potężnej europejskiej firmy, że Polacy nie „walą tłumnie” do sklepów, które posiadają tanie produkty. Niskie ceny to jednak zbyt mało, skoro asortyment tych sklepów jest bardzo ubogi, nazwy produktów nic nie mówią polskim konsumentom, a ekspozycja produktów i wizualizacja sklepów pozostawia również wiele do życzenia.
fot. mat. prasowe
Sklepy convenience, sklepy MSD
Informacje o badaniu
Oceny w Rankingu dokonywane są na podstawie wszelkich dostępnych źródeł, w tym danych i informacji poszczególnych firm, źródeł internetowych, publikowanych badań i analiz. W znacznym stopniu Kondej Marketing opiera się również o obserwacje dokonywane bezpośrednio w sklepach. Jednakże nie wszystkie dziedziny aktywności poszczególnych sieci handlowych są możliwe do pełnej oceny przy zastosowaniu takiej metodologii. Z tego względu bardzo duże znaczenie mają informacje uzyskiwane bezpośrednio od operatorów poszczególnych sieci. Są one przekazywane w formie mailowej, telefonicznej, a także podczas osobistych wizyt składanych przez naszych badaczy Kondej Marketing u poszczególnych operatorów.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl