Branża PR a szkolenia zawodowe
2010-11-04 00:14
Przeczytaj także: Praca w branży PR w 2010 r.
Od lipca do września 2010 roku FIRMA 2000, we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations i Genesis PR, przeprowadziła Badanie potrzeb szkoleniowych polskich PR-owców, którego głównym celem było uzyskanie odpowiedzi na pytanie: w jakim stopniu i w jakim zakresie polscy PR-owcy potrzebują szkoleń zwiększających ich wiedzę i umiejętności?Co sądzą PR-owcy na temat szkoleń?
Wyniki badania pokazują, że zdecydowana większość osób widzi potrzebę podnoszenia kwalifikacji zawodowych (97,3%). Za taką postawą przemawia konieczność aktualizacji wiedzy, potrzeba przystosowywania się do ciągłych zmian na rynku pracy oraz zwiększanie szans na awans zawodowy.
Aż 42,8% badanych uważa jednak, że aktualna oferta szkoleniowa z zakresu Public Relations jest zdecydowanie lub raczej niewystarczająca. Jedynie 2,8% respondentów uznało, że jest ona zdecydowanie wystarczająca.
Jakie tematy szkoleń wzbudzają największe zainteresowanie?
fot. mat. prasowe
Zainteresowanie badanych różnymi branżami PR
Zainteresowanie badanych różnymi branżami PR
Badani odpowiadali także na pytanie Na co zwraca Pan/i uwagę, wybierając kurs Public Relations? Na pierwszym miejscu najczęściej występował program kursu, następnie doświadczenie trenerów prowadzących zajęcia oraz cena kursu. Ankietowanym najbardziej odpowiadałby dłuższy, 8-10-dniowy, kurs szkoleniowy z zakresu Public Relations zakończony certyfikacją (zajęcia prowadzone w formie zjazdów weekendowych).
fot. mat. prasowe
Wyniki badania FIRMY 2000 wskazują jednocześnie, że polskie przedsiębiorstwa nie do końca wiedzą gdzie umiejscowić PR-owca w firmie. Jak się okazuje, 18,1% osób zawodowo zajmujących się Public Relations jest zatrudniona w dziale marketingu, 9,9% w dziale sprzedaży, zaś pozostałe 25,8% w innym dziale. Tylko 46,2% respondentów pracuje w strukturach PR.
fot. mat. prasowe
Jak ważna jest rola PR w przedsiębiorstwie?
Jak ważna jest rola PR w przedsiębiorstwie?

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl