Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes
2010-11-08 12:59
Informacje na opakowaniu, na które które konsumenci zwracają uwagę © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
W badaniu przeprowadzonym na reprezentatywnej próbie 1216 konsumentów 61% ankietowanych zadeklarowało, że nie kupi produktu, który został wyprodukowany w fabryce, w której zatrudniane są dzieci bądź stosuje się pracę niewolniczą (dla 20% nie jest to istotna informacja przy wyborze marki). 64% Polaków odmówi zakupu produktu, wiedząc, że podczas jego produkcji doszło do zanieczyszczenia jednego z Wielkich Jezior Mazurskich.fot. mat. prasowe
Konsumenci a zakup produktów produkowanych przez dzieci
Wyniki badania wskazują również na rosnące zainteresowanie tematem standardów stosowanych przez firmy w procesie produkcji. 64% badanych zadeklarowało, że chciałoby więcej wiedzieć na ten temat, przy czym częściej zgłaszały taką potrzebę kobiety, osoby pracujące, z wyższym wykształceniem. Wraz z rozwojem Internetu będzie to dla nich coraz łatwiejsze, już teraz 58% badanych znajduje w sieci informacje na temat działań związanych z przestrzeganiem przez firmę standardów pracy i ochrony środowiska w całym procesie produkcji.
fot. mat. prasowe
Informacje na opakowaniu, na które które konsumenci zwracają uwagę
Tendencji tych zdają się nie zauważać producenci, dla których transparentność procesu produkcji wciąż jest tematem drażliwym. W drugiej części badania przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, spośród 500 największych polskich firm wg rankingu Polityki, na udział w nim zgodziło się jedynie 9.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl