eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolski konsument ceni odpowiedzialny biznes

Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes

2010-11-08 12:59

Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes

Informacje na opakowaniu, na które które konsumenci zwracają uwagę © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Konsumenci oczekują większej odpowiedzialności w zarządzaniu łańcuchem dostaw firm i są gotowi do bojkotu producentów, którzy w procesie produkcji łamią prawa człowieka bądź niszczą przyrodę, wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych/Gemius SA na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Przeczytaj także: Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna

W badaniu przeprowadzonym na reprezentatywnej próbie 1216 konsumentów 61% ankietowanych zadeklarowało, że nie kupi produktu, który został wyprodukowany w fabryce, w której zatrudniane są dzieci bądź stosuje się pracę niewolniczą (dla 20% nie jest to istotna informacja przy wyborze marki). 64% Polaków odmówi zakupu produktu, wiedząc, że podczas jego produkcji doszło do zanieczyszczenia jednego z Wielkich Jezior Mazurskich.

fot. mat. prasowe

Konsumenci a zakup produktów produkowanych przez dzieci

Konsumenci a zakup produktów produkowanych przez dzieci

Jednocześnie jednak ponad 2/3 respondentów nie była w stanie określić czy kiedykolwiek kupiła produkt wytworzony przez dzieci. Wśród 23% respondentów, którzy zaprzeczyli takiemu zakupowi znalazło się więcej kobiet i osób z wykształceniem poniżej średniego. Tylko co dwunasty respondent przyznał, że kupił produkt wytworzony nieodpowiedzialnie.

Wyniki badania wskazują również na rosnące zainteresowanie tematem standardów stosowanych przez firmy w procesie produkcji. 64% badanych zadeklarowało, że chciałoby więcej wiedzieć na ten temat, przy czym częściej zgłaszały taką potrzebę kobiety, osoby pracujące, z wyższym wykształceniem. Wraz z rozwojem Internetu będzie to dla nich coraz łatwiejsze, już teraz 58% badanych znajduje w sieci informacje na temat działań związanych z przestrzeganiem przez firmę standardów pracy i ochrony środowiska w całym procesie produkcji.

fot. mat. prasowe

Informacje na opakowaniu, na które które konsumenci zwracają uwagę

Informacje na opakowaniu, na które które konsumenci zwracają uwagę

O rosnącej świadomości konsumentów świadczy również fakt, iż zwracają oni coraz baczniej uwagę na inne niż tylko marka i cena informacje zawarte na opakowaniu. Już 76% badanych deklaruje, że sprawdza skład i kraj pochodzenia produktu, a tylko 11% (głównie osoby młodsze - do 24 lat, ze wsi, najsłabiej wykształcone, nie pracujące) w ogóle nie zwraca uwagi na takie informacje.

Tendencji tych zdają się nie zauważać producenci, dla których transparentność procesu produkcji wciąż jest tematem drażliwym. W drugiej części badania przeprowadzonego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu, spośród 500 największych polskich firm wg rankingu Polityki, na udział w nim zgodziło się jedynie 9.
Przeczytaj także: Czy CSR zmieni polskie firmy? Czy CSR zmieni polskie firmy?

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: