eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyPolski konsument ceni odpowiedzialny biznes

Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes

2010-11-08 12:59

Przeczytaj także: Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna


fot. mat. prasowe

Firmy a normy zawierające elementy odnoszące się do relacji z dostawcami

Firmy a normy zawierające elementy odnoszące się do relacji z dostawcami

Wyniki badania pokazały m.in., że tylko2 firmy spośród przebadanych stosują normy dotyczące relacji z dostawcami. W pozostałych firmach albo nie stosuje się takich norm, albo reprezentanci nie dali odpowiedzi na to pytanie. Najpopularniejsze normy to ISO 9001 oraz ISO 14001.
Ponadto, tylko jedna badana firma dokonuje wyboru dostawców na podstawie umowy o zamówieniach publicznych. 4 firmy natomiast posiadają odpowiednie standardy dla dostawców dotyczące odpowiedzialności biznesu. 2 firmy mają standardy w konkretnych aspektach a 3 firmy w ogóle nie sprawdzają dostawców pod tym kątem.

2/3 badanych twierdzi, że brak przestrzegania prawa pracy, praw człowieka i zatrudnianie nieletnich przez dostawców stanowią największe zagrożenie dla ich firm. Jako nieco mniej niebezpieczne traktowane jest nieprzestrzeganie norm środowiskowych, reputacja dostawcy i emisja zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych. Najmniej niepokoju wywołuje działalność dostawcy w innych krajach rozwijających się lub rozwiniętych.

fot. mat. prasowe

Firmy a ryzyko wiążące się z różnymi aspektami funkcjonowania dostawców

Firmy a ryzyko wiążące się z różnymi aspektami funkcjonowania dostawców


Nieznaczna ilość firm, które wyraziły udział na udział w badaniu, świadczy o braku wiedzy, przejrzystości i świadomości zagadnienia. Jednak narastające tendencje wśród konsumentów, którzy dysponują coraz rozleglejszą wiedzą i są gotowi jej użyć przy wyborze konkretnego produktu, mogą wymusić na firmach zmianę takiego nastawienia.

Informacje o badaniu
Badanie na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeprowadzone zostało przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych/Gemius SA. Część pierwsza, konsumencka, przeprowadzona została w lipcu 2010 r. na grupie 1216 internautów w wieku 15 i więcej lat. Część druga, przeprowadzona we wrześniu 2010 r. objęła 9 osób odpowiedzialnych za zarządzanie łańcuchem dostaw w swoich firmach.

Przeczytaj także: Czy CSR zmieni polskie firmy? Czy CSR zmieni polskie firmy?

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: