Polski konsument ceni odpowiedzialny biznes
2010-11-08 12:59
Przeczytaj także: Decyzje zakupowe Polaków: reklama mało wiarygodna
fot. mat. prasowe
Firmy a normy zawierające elementy odnoszące się do relacji z dostawcami
Ponadto, tylko jedna badana firma dokonuje wyboru dostawców na podstawie umowy o zamówieniach publicznych. 4 firmy natomiast posiadają odpowiednie standardy dla dostawców dotyczące odpowiedzialności biznesu. 2 firmy mają standardy w konkretnych aspektach a 3 firmy w ogóle nie sprawdzają dostawców pod tym kątem.
2/3 badanych twierdzi, że brak przestrzegania prawa pracy, praw człowieka i zatrudnianie nieletnich przez dostawców stanowią największe zagrożenie dla ich firm. Jako nieco mniej niebezpieczne traktowane jest nieprzestrzeganie norm środowiskowych, reputacja dostawcy i emisja zanieczyszczeń i gazów cieplarnianych. Najmniej niepokoju wywołuje działalność dostawcy w innych krajach rozwijających się lub rozwiniętych.
fot. mat. prasowe
Firmy a ryzyko wiążące się z różnymi aspektami funkcjonowania dostawców
Nieznaczna ilość firm, które wyraziły udział na udział w badaniu, świadczy o braku wiedzy, przejrzystości i świadomości zagadnienia. Jednak narastające tendencje wśród konsumentów, którzy dysponują coraz rozleglejszą wiedzą i są gotowi jej użyć przy wyborze konkretnego produktu, mogą wymusić na firmach zmianę takiego nastawienia.
Informacje o badaniu
Badanie na zlecenie Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeprowadzone zostało przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych/Gemius SA. Część pierwsza, konsumencka, przeprowadzona została w lipcu 2010 r. na grupie 1216 internautów w wieku 15 i więcej lat. Część druga, przeprowadzona we wrześniu 2010 r. objęła 9 osób odpowiedzialnych za zarządzanie łańcuchem dostaw w swoich firmach.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl