Worry-Free Business Security 7 od Trend Micro
2010-11-08 13:40
Małe przedsiębiorstwa stają w obliczu dynamicznie zmieniających się zagrożeń i wymierzanych w nie celowych ataków. Według danych TrendLabs z 2010 roku co sekundę pojawia się średnio 1,5 próbki szkodliwego oprogramowania. Ponadto cyberprzestępcy coraz częściej w agresywny sposób atakują mniejsze firmy, które nierzadko nie dysponują wystarczającymi zasobami informatycznymi i wiedzą w dziedzinie zabezpieczeń. Aby zaspokoić potrzeby małych przedsiębiorstw w tym obszarze firma Trend Micro sześć lat temu stworzyła oprogramowanie z serii Worry-Free. Właśnie na rynek wchodzi kolejna udoskonalona odsłona oprogramowania - pakiet Worry-Free Business Security 7.
Przeczytaj także: Dell i Trend Micro: lepsza ochrona MSP
Nowości w rozwiązaniu Worry-Free Business Security 7
NOWA FUNKCJA — ochrona przed utratą danych za pośrednictwem poczty elektronicznej
Niemal 60% wszystkich zgłoszonych ataków wiąże się z oprogramowaniem do kradzieży danych. Taki wynik nie jest przypadkowy, bowiem utrata informacji jest wymieniana wśród trzech najistotniejszych problemów, z którymi muszą się zmierzyć małe firmy. Funkcja ochrony przed utratą danych za pośrednictwem poczty elektronicznej umożliwia małym przedsiębiorstwom zachowanie bezpieczeństwa danych, dzięki wykrywaniu przypadków świadomego przekazywania poufnych informacji pocztą elektroniczną, monitorowaniu takich sytuacji i zapobieganiu ich występowaniu. Jak komentuje Dave Ladley, prezes firmy Communications Finance, Inc.: „Wśród naszych klientów z sektora małych przedsiębiorstw odnotowujemy coraz większe zainteresowanie rozwiązaniami zapobiegającymi utracie danych, które nie powodują przeciążenia komputerów i zasobów informatycznych. Dlatego cieszymy się z wprowadzenia w najnowszej wersji pakietu funkcji ochrony przed utratą danych za pośrednictwem poczty elektronicznej, ochrony klientów Macintosh i kontroli urządzeń. Firma Trend Micro wciąż udoskonala oprogramowanie Worry-Free Business Security, nie tracąc z oczu potrzeb małych przedsiębiorstw”.
NOWA FUNKCJA — zintegrowana ochrona klientów Macintosh
Komputery Macintosh to idealne rozwiązanie dla małych firm poszukujących solidnego produktu, z którego użytkownicy będą intensywnie korzystać. Jednak jeśli dane należące do przedsiębiorstwa są zapisywane na dyskach tych komputerów, nie wolno zapominać o kwestiach bezpieczeństwa. Nowa opcja zintegrowanej ochrony klientów Macintosh jest przydatna dla firm korzystającym zarówno z takich komputerów, jak i tych z systemami Windows®, pozwala bowiem na ochronę komputerów iMac®, Mac Server® oraz MacBook® bez konieczności zakupu dodatkowego oprogramowania. Jedna wspólna konsola umożliwia sprawdzenie stanu zabezpieczeń obu platform i ich konfigurację.
NOWA FUNKCJA — kontrola urządzeń
Jednym z największych zagrożeń, które pojawiły się w 2010 roku, był robak o nazwie Conficker. Rozprzestrzeniał się on między innymi za pośrednictwem pamięci USB i innych podłączanych do komputera urządzeń. Mobilność i łatwość użytkowania takiego sprzętu umożliwiała kolejne infekcje. Dzięki nowej opcji małe przedsiębiorstwa, które borykały się z problemem zarządzania tego typu urządzeniami, mogą kontrolować dostęp do napędów USB i innego przenośnego sprzętu, by zapobiegać utracie danych oraz blokować zagrożenia. Program umożliwia ograniczenie dostępu do portów USB w celu uniknięcia skopiowania danych na przenośne napędy.
Przeczytaj także:
Trend Micro: zagrożenia internetowe I poł. 2019
oprac. : Katarzyna Sikorska / eGospodarka.pl