eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyRezerwacje wakacji przez Internet X 2010

Rezerwacje wakacji przez Internet X 2010

2010-11-09 09:39

Przeczytaj także: Rezerwacje wakacji przez Internet VIII 2010


Wyżywienie

All Inclusive (ALL) po raz kolejny w górę. Analiza pokazuje, że w październiku po oferty z pakietem wliczonych napojów i przekąsek przez cały dzień na terenie hotelu sięgnęło 65 proc. klientów. To o 4 proc. więcej niż przed rokiem.

fot. mat. prasowe

Wyżywienie

Wyżywienie


Drugą, najbardziej popularną formą wyżywienia były śniadania i obiadokolacje (HB). W tym roku taką opcję wybrał co 5 rezerwujący wyjazd wakacyjny klient (20 proc.). W roku 2009 było ich o 7 proc. więcej (27 proc.).

Podobne wartości jak przed rokiem uzyskały pakiety: bez wyżywienia (OV) – 6 proc. i tylko śniadania (BB) – 2 proc.. Lekki skok w górę, o 3 proc., zyskały inne formy wyżywienia zgodne z programem danej imprezy (2010 – 7 proc.; 2009 – 4 proc.).

Last Minute

fot. mat. prasowe

Last minute

Last minute

Podobnie jak w miesiącach letnich, także w październiku polowaliśmy na tańsze oferty wypoczynkowe. Aż 36 proc. wszystkich dokonanych rezerwacji sprzedało się w ramach promocji last minute. To o 2 pkt. proc. więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku.

Okiem managera

Październik jest jak kwiecień, bo przeplata - trochę zimy, trochę lata. Przynajmniej w analizie ilościowej sprzedaży ofert wyjazdowych w Internecie. To wbrew pozorom ciekawy miesiąc. Oczywiście nie pod względem sprzedaży, bo chwila obecna przypomina raczej turystyczny hol i przysłowiową przerwę na kawę. Kończy się sezon letni, rozwija sprzedaż oferty zimowej i egzotycznej. Jednak pełne moce w tym zakresie wystartują dopiero za moment. Zwłaszcza, że za pasem przedsprzedaż LATA 2001 w promocji wcześniej-taniej. Bloki startowe tych akcji już leżą na bieżni.

Tymczasem w biznesie działamy i to na pełnych obrotach. Zaledwie miesiąc temu w naszym raporcie podsumowującym ścisły sezon LATO 2010 zapowiadałem czas szybkich zmian biznesowych na rynku, konsolidacji i przejęć wśród touroperatorów, wyrazistych kampanii marketingowych.

Nie trzeba było długo czekać. W ostatnich dniach października Rainbow Tours ogłosił przejęcie Bee Free Holidays. W przyszłym roku spółka chce osiągnąć połowiczny (zapowiadany) obrót Itaki. Czas pokaże czy to się uda. Póki co opolanie wciąż uciekają konkurencji. Trudno jednak nie pogratulować Rainbow’owi determinacji i systematycznej pracy nad swoim sukcesem. Inną strategię przyjęło biuro TUI, konsolidując się wewnętrznie. Firma rezygnuje z marki Scan Holiday, włącza do siebie animowane oferty rodzinne i firmuje je jako TUI Family. A agenci? Oni też walczą. Niektórzy tylko o przetrwanie, inni, bardziej aktywni o nową jakość i zwiększanie swoich możliwości. Jeszcze chwila, jeszcze dwie i Ci drudzy wyskoczą z cienia. Końcówka roku przyniesie zatem i zaskoczenia i zmiany i małą rewolucję w tym segmencie. A to wciąż dopiero początek większych zmian na rynku.

Michał Pilkiewicz, Prezes Zarządu Enovatis S.A.


poprzednia  

1 ... 3 4

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: