Zadowolenie Polaków z pracy 2010
2010-11-14 00:13
Przeczytaj także: Satysfakcja z pracy w 2010 r.
Komentarz do wyników badania
Wiele firm, szczególnie tych, dla których istotny jest bezpośredni kontakt z klientem, dostrzega większe zaangażowanie bardziej doświadczonych pracowników. Na większości stanowisk może pracować dosłownie każdy, kto ma ochotę, bez względu na wiek, dlatego nie ma się co oszukiwać - młodym pracownikom wyrasta wielka konkurencja w postaci zmotywowanych pracowników w starszym wieku. Pracowników zadowolonych, o ściśle sprecyzowanych wartościach w pracy, wiernych, z postawą do nauki nowych rzeczy, które wcale nie są już takie trudne. To powrót do wartości, które budują dobry biznes. Tak powinno być. Z kolei młodzi ludzie są bardziej roszczeniowi i niezadowoleni, ale dzięki temu mają więcej energii, żeby coś zmieniać i to też jest istotna wartość dla pracodawców.
Młodzi ludzie często przeżywają rozczarowanie związane z tym, jak na co dzień wygląda ich praca, a ona po prostu taka jest - przez większość czasu nużąca. Niecodziennie odnosi się w pracy spektakularne sukcesy. Bycie mistrzem olimpijskim jest fajne, ale treningi przez większość czasu są nużące. Zdobycie K2 jest wspaniałe, ale poszukiwania sponsorów, ćwiczenia, gromadzenie wiedzy i sprzętu są nużące. Sukces w pracy jest super, ale na co dzień - cóż - wiadomo. Sądzę, że duży odsetek niezadowolonych młodych pracowników, jest efektem szukania pracy na zasadzie: „złapię co popadnie, bo o pracę trudno”, zamiast „w jakiej roli w sieci biznesu właściwie się widzę i będę miał motywację nawet kiedy nastaną trudne, albo nudne czasy – bo takie na pewno nadejdą”. Doradztwo zawodowe powinno wrócić do łask.
Miłosz Brzeziński, zajmuje się psychologią biznesu, konsultant biznesowy i trener personalny
Informacje o badaniu
Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Asisted Web Interviewing) w dniach od 15. lipca do 18. sierpnia 2010 roku. Próbę dobrano metodą losowania systematycznego użytkowników serwisów internetowych korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu stat.pl/PBI. W badaniu uczestniczyło 1870 pracowników małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Wyniki analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej skonstruowanej w oparciu o charakterystykę społeczno-demograficzną badanej populacji (na podstawie badania Omnibus PBS DGA, sierpień-wrzesień 2009).
Przeczytaj także:
Co ma największy wpływ na satysfakcję z pracy?

1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
badania pracowników, badania społeczne, pracownicy, zadowolenie z pracy, satysfakcja z pracy