Supermarket Stokrotka w Lublinie
2010-11-16 00:10
Grupa Handlowa Emperia rozwija dywizję Supermarketów, w której skład wchodzą sklepy Stokrotka i Delima. 13 listopada otwarto kolejny sklep pod szyldem Stokrotka w Lublinie. To 38. placówka tej sieci w województwie lubelskim i 177. sklep w kraju. W ciągu ostatnich 2 miesięcy rozpoczęły działalność 4 sklepy tej sieci: w Bydgoszczy, Chełmie, Chełmnie i Lublinie. Plany na 2010 rok zakładają otwarcie 23 nowych lokalizacji pod szyldem Stokrotka, z czego blisko połowa będzie usytuowana miastach powyżej 100 tys. mieszkańców.
Przeczytaj także: Centrum handlowe Makrum w Bydgoszczy
Nowa Stokrotka w Lublinie ma powierzchnię 1600 m2, z czego 1000 m2 przeznaczonych jest na supermarket, a pozostałą przestrzeń zajmuje 11 najemców. Powstała od podstaw, na niezabudowanej wcześniej działce liczącego ponad 6 tys. mieszkańców osiedla „Felin”. W pobliżu znajdują się także dwa domy studenckie.Następne otwarcia sklepów Stokrotka planowane są we Wrocławiu i Sokołowie Podlaskim. Obecnie sieć pozyskała 17 nowych lokalizacji pod swoje placówki, a kolejne 9 zostanie sfinalizowanych do końca listopada. Spółka planuje zamknąć rok z minimum 23 nowo otwartymi sklepami. Stokrotka konsekwentnie rozwija sieć przez budowę mini galerii osiedlowych, zakup bądź najem lokali handlowych czy też jako strategiczny najemca w dużych galeriach handlowych.
Stokrotka Sp. z o.o. powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Spółka jest właścicielem sieci 177 supermarketów Stokrotka oraz 8 delikatesów Delima. Stokrotka to spółka z całkowicie polskim kapitałem i tradycjami w polskim handlu detalicznym.
Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA, deklaruje dynamiczne zwiększenie liczby placówek w całym kraju, zapewniając jednocześnie bazowanie na przejęciach lokalnych sklepów oraz kierowanie się zasadami solidarności i uczciwości kupieckiej. „Priorytetem dla nas są długotrwałe, partnerskie relacje handlowe. Od 2011 planujemy dodatkową intensyfikację działań – chcemy otwierać 40-50 sklepów rocznie”, mówi.
Zgodnie ze strategią grupy na lata 2010-2012 Emperia Holding zostanie podzielona na komplementarne wobec siebie dywizje biznesowe W pierwszej kolejności powstaną dwa podmioty: Grupa Dystrybucyjna Tradis oraz Dywizja Supermarketów (z wydzielonym nieruchomościowym funduszem inwestycyjnym).
Przeczytaj także:
Blisko 1,2 mln mkw. nowej powierzchni handlowej do końca 2026 roku
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
nowe inwestycje, powierzchnia handlowa, nieruchomości handlowe, sieci detaliczne w Polsce, sieci detaliczne, sieci handlowe, supermarkety, Stokrotka