E-commerce a oferta świąteczna
2010-11-18 12:45
Obroty i wyniki sprzedaży w okresie świątecznym - prognoza © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polski rynek e-commerce w 2009 r.
fot. mat. prasowe
Obroty i wyniki sprzedaży w okresie świątecznym - prognoza
Magnes na klienta
Według respondentów, czynnikami najsilniej przyciągającymi nabywców są atrakcyjne ceny i bogata oferta produktowa. Podążając konsekwentnie za tymi deklaracjami, blisko 60% ankietowanych zamierza zachęcać klientów do zakupu oferując upusty cenowe. 36% właścicieli e-sklepów rozważa udzielenie rabatów na zakup kilku produktów, a jedna czwarta decyduje się na oferowanie kuponów rabatowych.
fot. mat. prasowe
Przygotowywana oferta świąteczna
„Menedżerowie e-commerce zdają sobie sprawę, że inwestycje w promocję sklepu to klucz do budowania rozpoznawalności. Jest to o tyle ważnie, że niemal 42% ankietowanych jako główną barierę swojego wzrostu wymienia rosnącą bezpośrednią konkurencję”, dodaje Rafał Krawczyk.
W świetle badań, główny kanał dotarcia do klientów z informacją o nowej ofercie stanowi Sieć. Ponad 63% właścicieli sklepów deklaruje w okresie świątecznym w inwestycje w reklamę on-line, 37% decyduje się na poprawę pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych, a blisko jedna trzecia respondentów stawia na promocję za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Konkurencja: zdrowa, ale czasami bolesna
fot. mat. prasowe
O ile wyższe będą tegoroczne obroty i wyniki sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem?
„Obawy przed rosnącą konkurencją mogą być w konsekwencji mobilizujące dla rozwoju e-commerce. Rozwój handlu w sieci wynika przecież z niezadowolenia klientów oferta tradycyjnego handlu. Konkurencyjne ceny, unikalna oferta i dobra jakość realizacji zamówień to elementy wpływające na wartość marki i lojalność klientów”, podsumowuje Rafał Krawczyk.
Informacje o badaniuB
Badanie było realizowane w październiku 2010 r. w oparciu o kwestionariusz ankietowy zawierający pytania typu zamkniętego jedno- i wielokrotnego wyboru. W badaniu wzięło udział 154 respondentów reprezentujących sklepy internetowe z różnych branż.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl